Impulsar el pensament científic des de la curiositat i la participació activa. Observar i preguntar per entendre el món, investigar per obtenir coneixement fonamentat. Identificar problemàtiques i reptes comuns des d’una mirada crítica i comunitària, imaginant des de la ciutadania respostes creatives i transformadores.

El projecte en xarxa Investiguem, Inventem proposa la col·laboració entre centres educatius i equipaments culturals per fer del pensament científic un espai de treball en comú. Metodologia científica, experimentació i imaginació per explicar el món que ens envolta i passar a l’acció. Iniciat el curs 2017-18 a partir del laboratori científic, tecnològic i digital, és un projecte que ha anat transformant-se pel que fa a la temàtica, consolidant la xarxa de col·laboracions. Té associat l'entorn d'aprenentatge Investiguem, Inventem i actualment es realitza amb la implicació de 3 escoles, 2 centres culturals i el CRP del Prat.

> Consulta el projecte en xarxa Investiguem, Inventem del curs 2022-23!

En anteriors edicions, el projecte ha comptat amb la col·laboració dels centres cívics Jardins de la Pau i Sant Jordi-Ribera Baixa (curs 17-18, 18-19 i 19-20).

L’alumnat de 3r de l’Escola Jacint Verdaguer amb l’acompanyament del Centre Cívic Jardins de la Pau s’apropa la cultura del videojoc i crea els seus propis videojocs amb el programari Scratch durant tot el curs. Iniciat el curs 2021-22, el videojoc esdevé una eina mitjançant la qual comunicar-se, aprendre de forma lúdica i creativa, reflexionar críticament sobre temàtiques diverses mentre s’aprén la història del videojoc i s’experimenta amb el llenguatge de programació.    

> Consulta el projecte el món dels videojocs del curs 2022-23!

Totes les accions

NOVA CERCA

Projecte El món dels videojocs

Projecte col·laboratiu entre el Centre Cívic Jardins de la Pau i l’Escola Jacint Verdaguer en el qual l’alumnat de 3r...

Projecte en xarxa Investiguem, Inventem

Projecte col·laboratiu entre centres educatius i culturals per apropar el pensament científic a l’alumnat i a la...