Democratitzar la pràctica artística amb projectes de música, teatre, dansa i arts visuals on les persones en son protagonistes. Les arts eixamplen la vivència d’un mateix i del món que ens envolta potenciant una mirada crítica i creativa per créixer individual i col·lectivament amb accions transformadores que fomenten la diversitat, la cooperació i la innovació educativa i cultural.

Arts en Viu

Interseccions_Entrecordes_Pepa-Colomer_20-21.jpg

El projecte Entreinstruments democratitza l’accés de l’alumnat de primària a la pràctica d’instruments de vent, corda o d’arrels populars partint del gaudi i l’experiència de tocar. Es desenvolupa gràcies al treball col·laboratiu entre docents de L’Escola d’Arts en Viu i les mestres de música dels centres que hi participen. Iniciat el curs 2014-15, el projecte té associat l’entorn d’aprenentatge Entreinstruments i es realitza en col·laboració amb 4 escoles.

20210519_Interseccions_PR.TTR.BALM_Teatre-a-l'aula

El projecte Teatre treballa l’expressió oral i corporal amb els nens i nenes de diferents centres educatius gràcies a l’acompanyament de L’Escola d’Arts en Viu, tot generant un espai d’aprenentatge on es potencia la creativitat, el treball en grup i el pensament crític. Iniciat el curs 2016-17, el projecte té associat l’entorn d’aprenentatge de teatre i es realitza en col·laboració amb 3 escoles i 1 institut-escola.

De la mà de L’Escola d’Arts en Viu i els i les docents del centre educatiu, el projecte Dansa treballa la relació entre la música i el moviment de manera creativa i en grup. Alhora l’alumnat pren consciència d’aspectes relatius a la col·locació del cos i la relació amb l’espai des del diàleg i el respecte amb els companys i les companyes. Iniciat el curs 2017-2018, el projecte es realitza en col·laboració amb 1 escola.

Projecte en xarxa que involucra l’alumnat de sisè de primària de tots els centres educatius de la ciutat en una experiència musical col·lectiva. De la mà de L’Escola d’Arts en Viu es treballa amb docents i alumnes compartint el resultat en una mostra final on participen famílies i ciutadania. Iniciat el curs 2016-17, el projecte té associat l’entorn d’aprenentatge xarxa d’especialistes de música del Prat.

Camins Vius és un projecte del Teatre L’Artesà que crea espais d’intercanvi i col·laboració entre els artistes que treballen amb el teatre i la comunitat educativa del Prat. La diferents propostes artístiques passen per veure, tocar, experimentar, posar cos i reflexionar entorn les Arts en Viu. Es tracta de fer del teatre un lloc de trobada en el qual artistes, mestres i alumnes puguin posar en joc interessos i fites comunes i d’aquesta manera construir juntes pràctiques pedagògiques cada vegada més còmplices. En el marc del programa Interseccions es despleguen tres entorns d’aprenentatge que s’adrecen al professorat d’escoles de primària i instituts del Prat.

Entorn d’aprenentatge per potenciar un ús transversal de la música a les escoles bressol. En aquest espai formatiu, durant tres anys L’Escola d’Arts en Viu va treballar amb les mestres partint dels seus coneixements musicals per fer dels sons i del moviment una eina d’aprenentatge. Pots consultar les diferents edicions realitzades en aquest enllaç.

Arts Visuals

Els projectes d’Arts Visuals conceben l’art com a eina transformadora. Potenciant la mirada crítica de l’alumnat s’impulsa la reflexió col·lectiva a partir de processos artístics. Les propostes de cada centre educatiu es dissenyen conjuntament entre docents i L’Escola d’Arts Visuals del Prat, i es connecten al teixit social de la ciutat. Iniciat el curs 2017-18, el projecte té associat l’entorn d’aprenentatge d’arts visuals i es realitza en col·laboració amb 1 escola, 1 escola d’educació especial i 1 institut-escola.

En anteriors edicions, el projecte d’arts visuals s’ha realitzat en altres centres educatius: a l’escola Jaume Balmes (del curs 2017-18 fins el curs 2019-20) i a l’institut Baldiri Guilera (del curs 2017-18 fins el curs 2020-21).

Totes les accions

NOVA CERCA

Entorn d’Aprenentatge de Camins Vius per a Cicle Mitjà: COLLAGE I ACCIÓ amb Macarena Recuerda

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels...

Entorn d’Aprenentatge de Camins Vius per a Cicle Infantil: JUNGLA amb Big Bouncers

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels...

Entorn d’Aprenentatge de Camins Vius per a Cicle Superior i 1r ESO: LA MALETA D’OZ amb La Brutal

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels...

Projecte Cantata

La Cantata Ciutat del Prat neix el curs 2001-2002 com a projecte de ciutat amb la motivació de compartir una...

Entorn d'Aprenentatge dels projectes d'Arts Visuals

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació d...

Entorn d'aprenentatge Teatre

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels...

Projecte de Cinema a l'Institut Baldiri Guilera

El projecte de cinema té com a principal objectiu proporcionar coneixements audiovisuals i capacitat crítica a l'...

Projecte d'Arts Visuals a l'Escola Can Rigol

Els projectes d’Arts Visuals en el marc d’Interseccions s’inicien en el curs 2017-2018 i es desenvolupen a partir d...

Projecte d'Arts Visuals a l'Escola Ramon Llull

Els projectes d’Arts Visuals en el marc d’Interseccions s’inicien en el curs 2017-2018 i es desenvolupen a partir d...

Projecte Arts Visuals a l'Institut Escola Pepa Colomer

Els projectes d’Arts Visuals en el marc d’Interseccions s’inicien en el curs 2017-2018 i es desenvolupen a partir d...

Entorn d’Aprenentatge del projecte EntreInstruments

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació d...

Entorn d’Aprenentatge Xarxa d'Especialistes de Música del Prat

Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels...