Els entorns d’aprenentatge són trobades entre professionals destinades a la reflexió, la formació i l’avaluació dels processos de treball associats als projectes IntersECCions. Són espais de coordinació i co-creació d’activitats conjuntes i alhora permeten conèixer altres experiències i metodologies de treball facilitant l’intercanvi d’idees i d'eines educatives. Esdevenen facilitadors del treball en xarxa entre centres educatius, equipaments culturals, AMPA/AFA, entitats culturals i socials; i alhora impulsen un marc de cooperació i corresponsabilitat per abordar la interrelació entre educació i cultura des d'una dimensió comunitària i a escala de ciutat. En el marc d’aquest treball en xarxa aquests espais tenen, pels docents, el reconeixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Centre de Recursos Pedagògics del Prat de Llobregat.

L'entorn d'aprenentatge seminari d’aprofundiment en converses literàries a nivell primària i secundària, dirigit a docents de primària i secundària i tècniques de la biblioteca, es planteja com un espai per aprofundir en la dinàmica de conversa literària a l’aula (iniciada durant el curs 2018-2019 dins del projecte Converses Literàries). Es treballa a partir de sessions concretes de conversa literària a cicle inicial, a cicle mitjà, a cicle superior i a secundària; alhora que es constitueix com un espai d’intercanvi entre iguals de com estan desenvolupant el treball a l’aula. També en aquest espai es defineixen com seran els acompanyaments que els experts en literatura infantil faran als diferents centres participants.

Aquest curs l'entorn es centra en treballar un enfocament de com documentar l’aprenentatge per tal de fer-lo extensiu a la resta del claustre, tot generant mecanismes de traspàs cap a la resta de persones implicades dins dels propis centres. A més, es complementa amb dues sessions de formació per a docents novells.

Objectius

  • Aprofundir en les eines i metodologies per dinamitzar la conversa literària a l’aula.
  • Treballar com documentar l’aprenentatge per tal de fer-lo extensiu a la resta del claustre.

Desenvolupament

Excepcionalment, durant el primer trimestre de curs i fins que la situació ho requereixi, les trobades es realitzaran de forma telemàtica. El seminari consta de cinc sessions de dues hores, d'octubre a maig.

Aquest curs 2020-2021 les accions del programa IntersECCions es despleguen adaptant-se a cada centre i responent a les necessitats sanitàries de cada moment. Trobareu la informació actualitzada d'aquesta i d'altres accions accedint en aquest enllaç.

Comunitats participants

En el seminari hi participen docents de primària i secundària dels següents centres educatius: Escola Charles Darwin, Escola Galileo Galilei i l’Institut Estany de la Ricarda. A més a més, el personal tècnic de la Biblioteca Antonio Martín participa i gestiona aquest espai coordinant-se amb els experts en literatura infantil que imparteixen la formació (Anna Juan Cantavella).

Noticies del projecte en xarxa Converses Literàries 20-21

Veure totes

dijous, 22 octubre, 2020 - 16:00

Entorns d'aprenentatge: espais compartits on reflexionar, crear, formar-se i inspirar-se

Professionals de l'educació i la cultura i persones vinculades a entitats de...

dijous, 8 octubre, 2020 - 10:30

Què és llegir?

S’inicia el primer seminari per a mestres novells del projecte Converses...

dimecres, 23 setembre, 2020 - 17:00

El programa Interseccions comença el seu 4t curs

Els diferents projectes s’adapten presencial i telemàticament

Altres accions relacionades

Projecte en xarxa Petits Contes

Amb l'acompanyament del Centre Cívic Jardins de la Pau, l'alumnat crea històries i contes de forma col...

Projecte LECXIT (curs 22-23)

Persones voluntàries acompanyen infants de primària mitjançant sessions conjuntes de lectura oral per tal de millorar...

Projecte LECXIT (curs 22-23)

Persones voluntàries acompanyen infants de primària mitjançant sessions conjuntes de lectura oral per tal de millorar...

BUSCADOR D'ACCIONS