Lliçó inaugural del curs


Tags: Educació

Acte de celebració de l’inici de curs escolar i de retrobament de tota la comunitat educativa del Prat de Llobregat. Presidit per l’alcalde i el delegat territorial, s’hi inclou una conferència impartida per una personalitat destacada de l’àmbit cultural i educatiu, que tracta algun tema rellevant per a la comunitat educativa de la ciutat.

Un Cèntric Espai Cultural ple a vessar va acollir el 9 de setembre la tradicional lliçó inaugural, l’acte de benvinguda del curs per a famílies i alumnat, que esdevé també un espai de retrobament i reconeixement de la comunitat educativa de la ciutat. La lliçó inaugural, presidida per l'alcaldessa del Prat, Alba Bou Jordà, la regidora d’Educació, Mari Barriga, i el cap d’Àrea de Coordinació i director adjunt dels Serveis Territorials d’Educació del Baix Llobregat, Marco Berenguer, posa en valor, també, l’educació com a vector estratègic de la política municipal.

La vetllada va arrencar amb una actuació de 3360 Syrinx, un grup de dansa i flauta travessera de l’Escola d’Arts en Viu. Posteriorment, van tenir lloc els parlaments institucionals a càrrec de Mari Barriga i de Marco Berenguer.

La regidora va agrair a les institucions i a les entitats educatives presents el treball “colze a colze” perquè “l’educació és una responsabilitat compartida, una cogovernança real” que, al Prat, pren forma en projectes com el Pla Educatiu d’Entorn o el Programa Interseccions, “iniciatives que ens ajuden a reduir desigualtats i a construir una ciutat més justa, fent una veritable xarxa educativa a la nostra ciutat”. Barriga va repassar també els reptes i projectes que caldrà afrontar aquest curs: reforçar i ampliar la Formació Professional “de la mà dels centres i del Consell de l’FP, que juguen un paper clau en la planificació i l’impuls d’una FP de qualitat i arrelada al territori”; i consolidar l’atenció a la petita infància. A més, va subratllar que caldrà afrontar “dos desafiaments emergents”: com millorar el benestar digital, educant en un ús crític i saludable de la tecnologia en una societat on les pantalles són cada cop més presents i com climatitzar millor els centres educatius per garantir espais segurs, saludables i confortables.

David Bueno protagonitza la ponència

En coherència amb la feina desenvolupada durant el darrer curs, la lliçó inaugural va centrar-se en seguir pensant conjuntament com promoure el benestar digital. David Bueno i Torrents, doctor en neuroeducació i membre de la comissió de Digitalització del Departament d’Educació i Formació Professional, va pronunciar la conferència "Pantalles i cervell: què ens diu la neuroeducació?". Bueno va advertir, d’entrada, que “no hi ha receptes” i que la digitalització “ens ha arribat com un tsunami”. “Ara comencem a tenir algunes dades”, va afirmar. Va subratllar que la responsabilitat última és “dels adults”, no dels infants i dels adolescents. “Nosaltres som el model. És una edat en què s’aprèn per imitació. Si no ens escolten parlar perquè estem usant pantalles, aprenen menys paraules i la capacitat crítica en queda ressentida. Estructurar un llenguatge complex sense aquesta escolta és complicat”. Bueno va remarcar que la tecnologia digital “dificulta establir un vincle”, ja que “quan l’atenció no és plena, aquest vincle es dilueix”.

El doctor en neuroeducació va explicar que la tecnologia digital “ens accelera” i fa que predominin les emocions, la impulsivitat. “Qualsevol resposta reflexiva és més lenta”. Bueno va assenyalar també que fomenta la solitud, cosa que “incrementa l’estrès”. “Està demostrat que compartir activitats amb altres persones el disminueix. No obstant, va valorar positivament que, malgrat que “hem externalitzat la memòria al nostre telèfon mòbil, hem guanyat en capacitat per interrelacionar i quadrar dades”.

Bueno va emfasitzar que cal distingir “l’ús de l’abús” i va establir unes pautes per franges d’edat. “Fins als 5 o 6 anys, no els cal tocar tecnologia i, a partir d’aquesta edat fins a l’adolescència, l’ús de lleure no hauria de superar l’hora diària. A l’adolescència, més de dues hores diàries seria un abús”. Així mateix, va sostenir que les xarxes socials no s’haurien d’utilitzar fins als 16 anys “perquè abans el cervell no està prou madur per diferenciar que és real”. Podeu veure la ponència completa en el canal de Youtube municipal o al Prat TV.

Dos reptes nous: benestar digital i Pla Clima Escoles

El discurs de l’alcaldessa Alba Bou Jordà va encetar la segona part de l’acte. Va remarcar que “el professorat, les famílies i l’alumnat que avui reconeixem representen les tres grans potes que conformen un col·lectiu implicat i compromès i que encarnen la idea que la bona educació és aquella que es fa en comunitat. Des de l’Ajuntament som conscients d’això i en coherència mirem de contribuir, d’acompanyar aquesta comunitat educativa”.

Bou va posar de relleu dues novetats d’aquest curs. D’una banda, la feina desenvolupada a la Taula Local d’Infància i Adolescència, amb la participació de persones de diversos àmbits, en relació amb el benestar digital, s’ha concretat en una bateria de mesures que es desplegaran properament. “Una de les més destacades és que, aquest primer trimestre, els i les professionals del món educatiu i les famílies rebreu una Guia per un bon ús de les pantalles en infants i adolescents. Esperem que sigui una eina útil, amb informacions, recomanacions, pautes i també algunes eines i recursos que ajudin a totes les famílies. Serà una de les primeres guies d’aquesta mena que es desenvolupen al nostre país i esperem que serveixi també per a totes aquelles persones que, més enllà del Prat, en altres municipis i entorns, es preocupen pel que crec que és un dels grans reptes de la nostra època”.

La segona novetat pretén millorar el confort climàtic en els centres educatius. L’alcaldessa va anunciar que, al plenari del mes de setembre, presentarà una proposta per mobilitzar gairebé un milió i mig d’euros en un Pla Clima Escolesl'objectiu del qual és que totes les escoles de la ciutat comptin en un any amb almenys dos espais comuns climatitzats que i ombres als patis, que serveixin com a espais refugi dins els centres.

Reconeixements a professorat i a AFA

Posteriorment, va iniciar-se el bloc de guardons. En primera instància, es va reconèixer al professorat amb 25 anys de docència a la ciutat: M. Carmen Anquela Coba, de l’Escola del Parc; David Arcos Fernández, de l’Escola La Seda; Núria Cavanillas Cabané, de l’Escola Ramon Llull; i Charo González Aguilar, de l’Institut Salvador Dalí.

A continuació, es va guardonar les AFA i AMPA del Prat amb 50 anys de trajectòria, l’Escola del Parc (abans Escola Menéndez y Pelayo) i el Centre d’Educació Especial Can Rigol. Van recollir el premi Mònica Sánchez i Elisabet Gómez en representació de cadascuna de les AFA.

Mencions especials a l’alumnat

Finalment, es va fer una menció especial a l’alumnat que va destacar pel seu compromís educatiu, social i comunitari:

-Aleix Jubany (Institut Illa dels Banyols). A través de la seva tasca com a delegat, membre d’iniciatives com les Jornades de Portes Obertes, suport als tastets, dinamització de grup classe i centre o accions de voluntariat i servei comunitari, ha demostrat un compromís ferm amb la convivència, el respecte i el desenvolupament d’una comunitat educativa cohesionada i inclusiva.

-Noelia Molina (Institut Les Salines). Tot i les dificultats personals i familiars, ha estat capaç d’organitzar el seu itinerari formatiu esdevenint una de les millors alumnes del seu cicle. Ha compaginat la vida familiar amb els estudis convertint-se en una referent per al seu entorn. De la mateixa manera, ha participat de manera activa al centre i ha adoptat un paper de suport a altres companys i companyes.

-Julia Mena (Institut Estany de la Ricarda). Ha demostrat una trajectòria acadèmica resilient, implicant-se en el seu procés educatiu tot superant les dificultats amb què s’ha trobat. És una jove compromesa en la defensa de la ciutat i implicada al centre com a delegada o membre de la comissió lila.

-Yuanyang Hitos (Institut Salvador Dalí). Ha fet un esforç majúscul per superar les seves dificultats, sobrepassant les fites marcades. Ha demostrat constància i perseverança que l’han portat a superar-se no només en l’àmbit acadèmic sinó també en el personal i social, arribant a ser representant dels seus companys en l’assemblea d’estudiants.

-Yaiza Mínguez (Institut Baldiri Guilera). Destaca per la seva capacitat de treball en el seu recorregut acadèmic i és molt activa en la vida del centre, organitzant diferents actes i celebracions a l’institut. També s’ha implicat en el projecte Camins Vius amb l’Artesà.

-Antonio Sánchez (Institut Ribera Baixa). Ha demostrat capacitat de superació davant les circumstàncies adverses, compromís acadèmic i disposició a col·laborar i donar suport en la resolució positiva dels conflictes.

Així mateix, es va reconèixer l’alumnat que va obtenir les millors qualificacions acadèmiques de l'etapa postobligatòria: Aleix Jubany (Cicle Formatiu Grau Mitjà), Noel Montoza (Cicle Formatiu Grau Superior), Núria Duran (Batxillerat) i Abril Castellano (proves d’accés a la universitat).

Si no vau poder assistir, podeu recuperar tot l’acte al canal de Youtube municipal o al Prat TV i veure les fotos en aquest àlbum de Flickr

Més de 200 persones van aplegar-se el dimarts 17 de setembre al Cèntric Espai Cultural per assistir a la tradicional lliçó inaugural, l’acte de benvinguda del curs per a famílies i alumnat, que esdevé també un espai de retrobament i reconeixement de la comunitat educativa de la ciutat. La lliçó inaugural, presidida per l'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, la tinenta d’alcalde de l’Àrea d’Educació, Cultura i Comunitat, Anna Martín, i el director territorial d’Educació del Baix Llobregat, Albert Grau, posa en valor, també, l’educació com a vector estratègic de la política municipal.

La vetllada va arrencar amb una actuació d’un quintet de saxo de Joves de l’Escola d’Arts en Viu, que va interpretar “Blue Bossa”, de Kenny Dorham, i “I wish”, de Stevie Wonder. Posteriorment, van tenir lloc els parlaments institucionals a càrrec d’Anna Martín i d’Albert Grau.

La tinenta d’alcalde va felicitar el professorat i l’alumnat reconegut i, de forma especial, les AFA. “És tot un orgull com a ciutat que la participació de les famílies en l’àmbit educatiu tingui mig segle de vida i que, avui en dia, continuïn tan actives i sent part imprescindible de la comunitat educativa del Prat. Moltes felicitats a totes les AFA del Prat!”, va afirmar. Martín va repassar també els reptes i projectes que caldrà afrontar aquest curs que acaba de començar per tal de construir de manera col·lectiva la fita El Prat, Ciutat Educadora. “Caldrà seguir impulsant projectes de referència com el Pla Educatiu d’Entorn, Interseccions o el Programa Noves Oportunitats Educatives. i caldrà reivindicar més recursos per a activitats extraescolars i d’estiu com a espais educatius i de socialització importantíssims més enllà de l’escola”. Martín va afegir que caldrà consolidar i millorar el model d’escoles bressol i el treball amb la petita infància i desplegar el Pla Director de l’FP, i va anunciar l’elaboració d’un nou Pla de Foment de la Lectura a la ciutat.

Anna Forés protagonitza la ponència

Anna Forés, doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació i llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, va ser l’encarregada de la ponència, l’element central de l’acte. Sota el títol “Llegir el Prat, llegir en el món de la neurocomunicació”, Forés va explicar el seu enfocament sobre els processos d'aprenentatge amb l'objectiu de potenciar i promoure el foment de la lectura, un punt de vista que ens permetrà difondre estratègies i pràctiques educatives compartides quant a comunitat i entorn. Podeu veure la ponència completa en la gravació de l’acte que va dur a terme El Prat TV.  

Reconeixement a professorat i alumnat

El discurs de l’alcalde Lluís Mijoler va encetar la segona part de l’acte. Va definir l’escola com “el motor central de la ciutat” i va afirmar que “el més important que l’administració pot fer és estar al costat de la comunitat educativa, ser una administració educadora”. Mijoler va assegurar que la implicació de la comunitat en l’educació “fa tenir èxit”. “L’educació la fem tots i totes. Eduquem com a tribu”, va remarcar. Per acabar, l’alcalde va qualificar la visita a escoles, instituts i escoles bressol de la ciutat com “la millor part” de la seva feina.

Posteriorment, va iniciar-se el bloc de guardons. En primera instància, es va reconèixer al professorat amb 25 anys de docència a la ciutat: Mariola Barbero, de l’Escola Bressol Sol Solet; Rosa Maria Larrotcha, de l’Institut Baldiri Guilera; i Sergio López, José Mestre, Antonia Tragant i Joan Vall, de l’Escola Mare de Déu del Carme.

A continuació, i com a novetat, es va fer una menció especial a l’alumnat que va destacar pel seu compromís educatiu, social i comunitari. Van ser guardonats Izaskun Acevedo, Joan Cruz, Helena González, Fernanda Andrea Jaña, Carolina Martínez i Maria Moya. Posteriorment, es va reconèixer l’alumnat que va obtenir les millors qualificacions acadèmiques de l'etapa postobligatòria: Izan Martínez (Cicle Formatiu Grau Mitjà), Noel Montoza (Cicle Formatiu Grau Superior) i Míriam Siles (Batxillerat i proves d’accés a la universitat).

50è aniversari de la creació de les AFA

Finalment, es va fer un reconeixement a les AFA i AMPA del Prat en commemoració del 50è aniversari de la creació de la primera associació conjunta de mares i pares d'alumnes dels centres educatius de la ciutat. En representació d’aquest col·lectiu, van recollir el guardó Belén Arjona, Vicenta Barros, Juan Cermerón, Mireia González, Úrsula Martínez i Montserrat Vinyals.

Si no vau poder assistir, podeu recuperar tot l’acte gràcies a l’emissió d’El Prat TV.

Gairebé 200 persones van aplegar-se el dimecres 27 de setembre al Cèntric Espai Cultural per assistir a la tradicional lliçó inaugural, l’acte de benvinguda del curs per a famílies i alumnat, que esdevé també un espai de retrobament i reconeixement de la comunitat educativa de la ciutat. La lliçó inaugural, presidida per l'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, la tinenta d’alcalde de l’Àrea d’Educació, Cultura i Comunitat, Anna Martín, i el director territorial d’Educació del Baix Llobregat, Albert Grau, posa en valor, també, l’educació com a vector estratègic de la política municipal.

La vetllada va arrencar amb una actuació del Grup de Dansa de Joves de l’Escola d’Arts en Viu, que va portar per títol “Conseqüències”. Posteriorment, van tenir lloc els parlaments institucionals a càrrec d’Anna Martín i d’Albert Grau.

Cèsar Coll protagonitza la ponència

Cèsar Coll, catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a la Universitat de Barcelona, va ser l’encarregat de la ponència, l’element central de l’acte. Sota el títol “Un currículum competencial per a un nou escenari d’aprenentatge”, Coll va reflexionar al voltant del nou currículum escolar i de les oportunitats que ofereix a l’alumnat, les famílies i el municipi en general. En un primer bloc, va detallar els canvis que suposa la societat de la informació en el procés d’aprenentatge. Tot seguit, va repassar les finalitats del currículum competencial per a l’educació escolar, així com les competències específiques i els sabers bàsics, i va assenyalar les característiques de les situacions que afavoreixen l’aprenentatge competencial. Finalment, va explicar com s’articulen els contextos d’aprenentatge entre família, escola i entitats d’àmbit comunitari. Podeu veure la ponència completa en la gravació de l’acte que va dur a terme El Prat TV.  

Reconeixement a professorat i alumnat

Després del discurs de l’alcalde Lluís Mijoler, va arrencar la segona part de l’acte. En primera instància, es va reconèixer al professorat amb 25 anys de docència a la ciutat. Enguany, van ser sis professores, Pilar Urrios, de l’Institut Ribera Baixa; Mònica Lorente, Encarni Morillas, Iolanda Rodríguez i Maite Ferret, de l’Escola Mare de Déu del Carme; i Karina Antolín, de l’Escola Nostra Senyora del Mar – García Lorca.

A continuació, es va fer una menció especial a l’alumnat que va obtenir les millors qualificacions acadèmiques de l'etapa postobligatòria. Van ser guardonats Alexandre Cogut (Cicle Formatiu Grau Mitjà), Àlex Nieto (Cicle Formatiu Grau Superior), Aina Aguilera (Batxillerat) i Francisco Javier Nieto (proves d’accés a la universitat).

Si no vau poder assistir, podeu recuperar tot l’acte gràcies a l’emissió d’El Prat TV.

Aquest dijous 29 de setembre, l’Auditori del Cèntric Espai Cultural ha acollit l’acte de la lliçó inaugural del curs 2022–2023.

Es tracta d’un acte d’inici de curs i de benvinguda a la comunitat educativa del Prat, alhora que de reconeixement als agents educatius de la ciutat i que posa en valor l’educació com a vector estratègic de la política municipal. La lliçó inaugural és també un espai distès per retrobar-se anualment i donar la benvinguda al nou curs escolar, vinculant l'escola i la ciutat.

La ponència "Educar globalment: reflexions des de l’ètica", duta a terme per la Begoña Román, doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona, ha estat l'element central de  l’acte, i en el qual s'ha fet un reconeixement al professorat i l’alumnat de la ciutat, així com a les AMPAS i centres educatius que cumplien 25 i 50 anys exercint la seva tasca.

L'Ajuntament del Prat i el Departament d'Educació de la Generalitat organitzen l’acte inaugural del curs, un acte arrelat a la ciutat amb una tradició de molts anys, que permet a tota la comunitat educativa de la ciutat escoltar la reflexió presentada per una ponent i gaudir d’un punt de trobada benvinguda del nou curs, a pesar de que les circumstàncies d’aquest inici de curs hagin fet que l’acte es traslladi a finals de setembre i per la tarda.

L'acte ha estat presidit per l'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, la tinenta d’alcalde d'Educació i Cultura, Pilar Eslava, i els inspectors d’Educació del Prat de Llobregat, la Sònia Fernández i  el Toni Garcia, en representació dels Serveis Territorials al Baix Llobregat.

L'acte s’ha iniciat amb una actuació musical a càrrec de l’Arturo Ortiz i l’Arnau Martínez, alumnes de l’Escola d’Arts en Viu del Prat.

“Educar globalment: reflexions des de l’ètica”

Per la seva banda, la Begoña Román ha desenvolupat al llarg de la ponència la importància de l’ètica cívica en front a les diverses morals que conviuen en una societat complexa com la nostra per poder afrontar el necessari repte d’educar. Us animem a recuperar la ponència a través de la gravació de l’acte de Prat TV.

Reconeixement a professorat, alumnat, centres educatius i AFA/AMPA del Prat

L'acte ha tingut espai per al reconeixement al professorat que fa 25 anys que treballa als centres educatius del Prat. En concret, han estat 4 docents: Ana Maria Pérez, Marta Mañes, Salomé Andrés i Miguel Ángel Llabrés, que ha excusat la seva absència a l’acte.

També s’ha reconegut l’AMPA de l’Institut Ribera Baixa i l’ Institut Estany de la Ricarda pels 25 anys treballant per la comunitat educativa del Prat, així com a l’AMPA de l’Institut Baldiri Guilera i el CEE Can Rigol per haver complert 50 anys de treball educatiu al Prat.

Així mateix s'ha fet un reconeixement a l'alumnat amb millors resultats acadèmics del curs passat en l'etapa postobligatòria (cicles formatius de Grau Mitjà i Superior, Batxillerat i proves d'accés a la universitat), que han estat la Vanesa Santiago López, que ha excusat la seva absència, l’Albert Baguena Ponce,  la Lucía Mármol Atoche i el Pol Ramos Rodríguez.

 

Recupereu l’acte des de Prat TV

Si no vau poder assistir, podeu recuperar tot l’acte gràcies a l’emissió que va fer-ne Prat TV.

Enguany, el Carlos Magro ha dut a terme la ponència de la Llçó Inaugural. Membre de el Departament de disseny, innovació i tecnologia educativa de la Universitat Camilo José Cela. És membre del Consell assessor de Cuadernos de Pedagogía i membre del grup de recerca Conocimiento Abierto per a la Acción Social CAAS (Universitat de Granada). Ha estat director acadèmic de l'Institut Europeu di Design (IED Espanya), Director d'innovació d'EOI i Director de Comunicació, Màrqueting i Projecció Institucional d'EOI Escola d’Organització Industrial i Director de l'Oficina d'Informació Científica de la Fundació mi+d a la Consejería d'Educació de la Comunitat de Madrid. Llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i en Geografia i Història per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) i MBA per EOI Escola d’Organització Industrial.

El Carlos Magro ha presentat la conferència "Educar hacia los costados".

Reconeixement a alumnat i professorat

Després de la ponència, en un segon bloc s'ha dut a terme un acte de reconeixement i homenatge als 4 professors/es porten 25 anys de docència al Prat i l’AMPA de l’Estany de la Ricarda amb 25 anys de trajectòria. Volem agrair la seva dedicació, treball, esforç i compromís amb la nostra ciutat.

L'acte ha finalitzat amb el reconeixement a 5 alumnes amb millors resultats acadèmics de l'etapa postobligatòria: de cicles formatius de grau mitjà, de cicles formatius de grau superior, de batxillerat, i de les proves d'accés a la Universitat  (fase general). 

Com ja és tradició, la Lliçó Inaugural ha donat el tret de sortida del curs escolar 2019 - 2020. Es tracta d'un acte de celebració i retrobament de tota la comunitat educativa del municipi que, enguany, ha comptat amb la participació d’Itziar González, arquitecta, ex-regidora del districte de Ciutat Vella de Barcelona i activista urbana.  

Vídeo complet de la ponència

González ha desenvolupat una ponència sota el nom de “Espais cooperatius per a la transformació de la ciutat”, en què ha posat el focus en el paper de la ciutadania a l’hora de la pressa de decisions de l’entorn. Podeu mirar la conferència sencera

Prèviament, l'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, ha refermat l’aposta de l’Ajuntament per aplegar dins del model educatiu aspectes com la comunitat i la cultura per poder aconseguir una educació de qualitat. En aquest sentit, la tinenta d'alcalde d'Educació i Cultura, Pilar Eslava, ha assenyalat que el repte de la comunitat educativa és la transformació social, per tal d’avançar com a societat. Prova de la feina que s’està fent, Eslava ha posat com a exemple el programa municipal IntersECCions.  

Reconeixement a alumnat i professorat

Durant l’acte de la Lliçó Inaugural es va fer el tradicional reconeixement al professorat amb 25 anys de docència al Prat, que en aquesta ocasió van ser Guadalupe Blanco Moreno, Irene Grasa Pagès i Carina Pasqual Miquel (Escola Charles Darwin), Esther Uría Alfonso (Institut Salvador Dalí) i José Domingo Barbero Luelmo (Institut Baldiri Guilera). Així mateix, es va reconèixer l’alumnat amb millors qualificacions acadèmiques en l’etapa postobligatòria durant el curs 2018-2019: Carlos Navarrete Llamas (batxillerat a l’Institut Estany de la Ricarda), Alberto Martínez Moral (cicle superior d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluids a l’Institut l’Illa dels Banyols), Daniel Pérez Ruiz (proves d’accés a la universitat, Institut Salvador Dalí), i Íngrid Malia Escalona (cicle mitjà de Cures Auxiliars d’Infermeria a l’Institut Les Salines).

Un any més, en iniciar-se el curs escolar 2014-2015, l'Ajuntament del Prat de Llobregat i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya han organitzat l’acte inaugural del curs, arrelat a la ciutat amb una tradició de molts anys, que permet a tota la comunitat educativa de la ciutat escoltar la reflexió presentada per un ponent i gaudir del primer punt de trobada i de treball compartit del nou curs.

Joan Manuel del Pozo, professor i síndic de la Universitat de Girona, ha compartit amb tota la ciutadania les seves reflexions amb la ponència “La nostra educació: el nostre futur”.

Durant l’acte s’ha agraït i reconegut públicament als professionals que fa 25 anys que exerceixen la docència al Prat, a les AMPA que fa 25 anys que desenvolupen la  seva tasca als centres i a l’alumnat d’educació postobligatòria amb els millors resultats acadèmics, per l'esforç efectuat durant la seva trajectòria.

Temes relacionats

Jornada Tothom Educa

Tothom Educa és un punt de trobada de tota la nostra comunitat educativa per reflexiona...