Projecte Auxiliars de Conversa d'Anglès a l'Escola Charles Darwin (curs 19-20)

El projecte Auxiliars de Conversa d’Anglès neix amb la voluntat d’engegar un projecte a llarg termini per transformar la realitat lingüística del Prat. Potencia l’ús de l’anglès en diversos àmbits culturals i la seva visibilitat a la ciutat, millora les competències en llengua anglesa de l’alumnat i impulsa la innovació metodològica i la capacitació del professorat.

El projecte aposta per l’entrada a l’aula d’auxiliars de conversa de forma continuada. La pràctica recurrent dels alumnes amb la llengua anglesa s’acompanya del seu ús en diferents contextos culturals i d’aprenentatge. Potenciant l’intercanvi cultural, la relació entre espais lectius i no lectius i el treball en xarxa, es reforça el caràcter comunitari de l’aprenentatge i el vincle amb la ciutat. Els espais de coordinació i formació amb els docents faciliten també les millores metodològiques als centres educatius.

Aquest curs  2019-2020 hi participen 20 centres educatius – amb 10 escoles de primària, 2 instituts escola, 7 instituts i centres de formació professional i 1 escola d’adults- i 3 equipaments culturals de la ciutat –2 centres cívics i la Biblioteca Antonio Martín-.

S’adreça a l’alumnat de les etapes d’infantil, primària, secundària, post obligatòria i adults, vetllant així per facilitar espais de pràctica de la llengua anglesa per a totes les edats i arreu de la ciutat.

El Projecte Auxiliars de Conversa d'Anglès a l’Escola Charles Darwin té diverses àrees d’intervenció.

Treball a l’aula

  • Cursos on s’intervé: Tos els cursos d’Infantil i Primària.
  • Dedicació setmanal: Una hora setmanal amb cada grup classe d’anglès i 1 hora setmanal en diferents assignatures de 3r, 4t i 6è.
  • Tipologies d’agrupaments: Grups sencer i grups partits.
  • Assignatures on s’intervé:  En les sessions d’anglès de tots els cursos i a algunes sessions d’Art de 3r i 4t, i a Ciències de 6è. També a sessions d’storytelling a Infantil.
  • Durada del projecte: Octubre 2019-Juny 2020.

Treball en el temps no lectiu i interlectiu

Intervenció a l’hora del pati

A l’hora del pati, l’auxiliar de conversa intervé amb l’alumnat els dimarts i els dijous

Dedicació setmanal: 2 sessions de 30’

Intervenció a l’hora del menjador

L’hora de menjador esdevé un espai de relació i pràctica de la llengua anglesa entre l’alumnat i l’auxiliar.

Dedicació setmanal: 45 minuts els dilluns i  divendres.

Treball amb el centre educatiu i els docents

El projecte auxiliars de conversa té associat un entorn d’aprenentatge el qual serveix per analitzar des de diferents perspectives la incorporació de la figura de l’auxiliar de conversa  als centres educatius participants del projecte amb la finalitat  de proposar millores i compartir bones pràctiques.

Paral·lelament, l’auxiliar de conversa participa en un espai  de coordinació amb la tutora d’anglès 1 hora a la setmana. Son espais de planificació i preparació de les sessions de treball a l’aula.

Compartir amb la ciutat

El curs passat va realitzar-se l’Spring Festival, una proposta festiva d’anglès on l’alumnat participant del projecte d’auxiliars de conversa va mostrar a la ciutadania la feina realitzada al llarg del curs 2018-2019 i en la que va ser el principal protagonista.

Aquest curs, en el marc del Compartim Interseccions 2020, s’organitzarà una proposta similar que es dissenyarà  entre tots els centres educatius i culturals que participen en el projecte durant el curs i que tindrà lloc a la Primavera.

Notícies del curs 19-20 sobre el projecte Auxiliars de Conversa a l'escola Charles Darwin

Veure totes
whatsapp_image_2019-10-28_at_12.42.48.jpeg

dilluns, 11 novembre, 2019 - 11:00

16 auxiliars de conversa en el 3r curs del projecte

Aquest curs es desplega en tots els centres educatius públics i també en...

Altres accions relacionades

Projecte Auxiliars de Conversa (curs 22-23)

Auxiliars de conversa procedents de diferents països de parla anglesa s'incorporen a centres educatius i...

BUSCADOR D'ACCIONS