Esteu aquí

La ciutadania pot seguir accedint a diversos serveis municipals en format telemàtic durant el confinament

Serveis i equipaments municipals de diferents àmbits (Cultura, Educació, Esports, Joventut o Ciutadania) s’han adequat al format telemàtic i l’OIAC ha atès 6.800 trucades entre el 16 de març i el 2 d’abril. Qualsevol dona que estigui en risc o pateixi violencia masclista també es pot adreçar telefònicament al SIAD, des d’on es valorarà si la gravetat del cas requereix atenció presencial.

divendres, 10 abril, 2020 - 11:30

Diversos serveis, projectes i equipaments municipals de diferents àrees (Cultura, Educació, Esports, Joventut, Ciutadania…) s’han adequat al forma telemàtic des des l’inici de l’estat d’alarma i el període de confinament. Per fer-ho possible, bona part de la plantilla municipal també s’ha adequat al format de teletreball.

L’adaptació dels serveis al format virtual és una de les moltes accions que l’Ajuntament del Prat ha adoptat amb caràcter d’urgència des de l’inici de la crisi pel coronavirus. Per fer balanç d’aquest conjunt d’accions, d’índole de molt diversa, el govern municipal va presentar un informe al ple municipal del passat dimecres 8 d’abril, que es fer amb el suport de mitjans telemàtics. Entre aquestes mesures, també figuren accions d’urgència per respondre a la crisi sanitària i de suport social als col·lectius vulnerables, una moratòria fiscal per allargar el termini de pagament d’impostos i taxes municipals i d’altres de protecció del teixit productiu local.

L’OIAC atén més de 6.800 trucades

Una dels serveis que més ha intensificat la seva atenció telefònica i telemàtica és l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), que està canalitzant totes les trucades de la població i derivant-les als serveis corresponents. Des del passat 16 de març, ha atès 6.800 trucades, a més d’intensificar la seva activitat a l’oficina virtual.

Oferta cultural, educativa i esportiva telemàtica per a tota la ciutadania

També els equipaments culturals de la ciutat, tot i haver de tancar les seves portes en l’actual estat d’alarma, estan oferint a la ciutadania l’accés a diverses activitats a distància. Alguns exemples són els serveis online de la Biblioteca Antonio Martín, les recopilacions de pel·lícules, música i literatura que estan compartint diferents equipaments culturals amb la ciutadania, les pràctiques i activitats formatives a distància per a l’alumnat de l’Escola d’Arts en Viu o la proposta de realizar contes col·laboratius del Teatre L’Artesà, entre d’altres.

Així mateix, en coordinació amb el Departament d’Ensenyament i els equips docents i AMPA de les diferents escoles, l’àrea d’Educació de l’Ajuntament està col·laborant en la cerca de solucions perquè l’alumnat pugui seguir la seva activitat formativa online. Així mateix, està informant i resolent els diferents dubtes que la situació actual planteja a la ciutadania, per exemple sobre el període de matriculacions de cara al curs que ve, entre d’altres. Des del programa IntersECCions, també s’han iniciat activitats online del projecte d’auxiliars de conversa en anglès. També l’Oficina del Pla Jove ha adequat molts dels seus serveis d’orientació i assessorament al format telemàtic. Així mateix, des de l’àrea d’Esports, s’ha obert a tota la ciutadania l’espai virtual dels Centres Esportius Municipals (CEM), perquè puguin accedir a pautes i orientacions sobre com practicar activitat física a casa seva.

Es manté l’atenció per a les dones que pateixin violència masclista

També cal destacar que, durant el període de confinament, el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) continua mantenint l’atenció per a aquelles dones que puguin estar en risc o patir situacions de violencia masclista, que es poden adreçar telefònicament al servei i, si les professionals del SIAD així ho consideren, ser ateses presencialment en els casos més urgents.

Així mateix, des des l’àrea de Ciutadania, també se segueixen dinamitzant a través de voluntariat diverses activitats, ja sigui de recollida de material sanitari i d’autoprotecció per destinar-lo al personal de serveis essencials, com d’acompanyament a la gent gran i en situacions de soledat no volguda. En aquest sentit, cal destacar la iniciativa impulsada des de la residència municipal Penedès, animant els infants de la ciutat a enviar dibuixos i escrits a les persones grans d’aquest centre, per tal que se sentin acompanyades en el context de confinament, en què tenen prohibides les visites dels seus familiars per raons de seguretat. Així mateix, s’està fent una crida de voluntariat per al projecte Antenes, per detectar casos de soledat no volguda entre persones grans i en situació vulnerable de la ciutat.

Una altra servei de ciutadania que s’ha vist reforçat és el de Bon veïnatge i convivència, que segueix prestant suport i acompanyament a 114 comunitats i 180 persones, per mitjans telemàtics. L’objectiu és minimitzar els conflictes de convivència durant aquests dies de confinament.

Campanya de comunicación #AlPratEnsCuidem

Finalment, cal destacar la posada e marxa de la campanya d’informació i sensibilització ciutadana #AlPratEnscuidem per mantenir informada i enxarxada la comunitat en el context de confinament, implicar-la en la prevenció del contagi del coronavirus, i promoure la solidaritat mútua en aquests moments de crisi.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 1 febrer, 2022 - 09:00

Marató de vacunació per a infants de 5 a 11 anys al Prat sense cita prèvia

El proper dijous 3 de febrer, al Centre Cívic Delta, de 15.30 a 19.30 h

divendres, 21 gener, 2022 - 15:15

Nova marató de vacunació de la tercera dosi contra la covid, aquest dijous 27 de gener al Centre Cívic Delta

Adreçada a persones majors de 30 anys del Prat de Llobregat

dimarts, 18 gener, 2022 - 10:15

L’Ajuntament del Prat habilita punts d’impressió del certificat covid per lluitar contra la bretxa digital

L’Omisc, l’OIAS, els EBAS Marina i Ribera Baixa, els Centres Esportius...