Esteu aquí

Aquest curs comencen dos nous entorns d'aprenentatge artístics

L’Escola d’Arts del Prat i l’Escola d’Arts en Viu, en el marc dels projectes d'IntersECCions, enceten els Entorns d’Aprenentatge en dues disciplines: Arts Visuals i Teatre

ea_teatre_arts_visuals.png

dimecres, 24 abril, 2019 - 11:00

Entrem a una de les aules de l'Escola d'Arts en Viu i comença la dinàmica del primer entorn d'aprenentatge de teatre. Els entorns d’aprenentatge són espais vinculats als projectes que es desenvolupen en el programa IntersECCions, que es defineixen per l'intercanvi d'experiències, necessitats, problemàtiques o metodologies didàctiques i, per sobre de tot, com un espai de cura entre el conjunt d'educadores, artistes i docents que intervenen en aquests projectes.

Els valors educatius del teatre

De sobte, l'aula -gràcies a l’educadora de l’Escola d’Arts En Viu- es transforma en un bar en el qual els i les mestres de teatre de les escoles reflexionen sobre el teatre i l'educació i comparteixen els seus projectes. Algunes de les reflexions que se'n deriven són que el teatre ajuda a reconduir l'expressivitat, a treballar en equip i a fomentar valors com la diversitat, la cohesió de grup, el respecte, la integració i la desinhibició.

Finalment, s'organitzen per realitzar una jornada Intercentres de l’alumnat de teatre, en la qual els i les alumnes de 4t de les escoles que participen del programa Interseccions: Joan Maragall, Jaume Balmes, Honorable J. Tarradellas i l’Institut Escola del Prat, compartiran escenari al Teatre Artesà al maig.  

El concepte d'"empeltar"

Paral·lelament, a l'Escola d'Arts del Prat es realitza el primer Entorn d'Aprenentatge entre mestres i educadores del projecte d'Arts Visuals d'Interseccions i dels centres educatius que hi col·laboren: Can Rigol, Pepa Colomer, Ramon Llull i Jaume Balmes.

Un símbol comú dels projectes d'arts visuals és el concepte d'"empeltar", de manera que al llarg del projecte es tindrà cura de quatre arbres fruiters que es plantaran a cada una de les escoles i que donaran pas a generar empelts entre els arbres dels diferents centres.

Una vegada es comparteixen els corresponents projectes i les seves potencialitats i dificultats, els i les educadores i mestres sembren llavors en diferents testos que s’intercanvien i, com a petjada d'aquesta acció, hi escriuen els ingredients necessaris perquè una planta surti i perduri.

Un dels fruits d'aquest encontre- mai millor dit- es realitzarà al maig a la plaça de la Granja, una trobada entre les escoles que participen dels projectes d'Arts Visuals, promoguda pel CEE Can Rigol conjuntament amb IntersECCions, en la qual s’executarà la coreografia col·lectiva d'una tempesta.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 21 maig, 2019 - 10:00

Què, Qui “STALKER” Com?

Els Stalkers, un dispositiu d’implicació de persones joves en el món de les...
la casa del vacío

divendres, 17 maig, 2019 - 08:00

Sessions escolars: una dieta sana de teatre, dansa, circ i música per fer-nos créixer

L'Artesà comença a caminar posant les escoles en les seves prioritats

dimecres, 15 maig, 2019 - 17:45

Els Malnascuts estrenen el resultat del seu procés de creació, PARK08820

Els Malnascuts és un laboratori de teatre per a joves entre 16 i 30 anys, professionals i no professionals. Va néixer...