Mesures contra la pobresa energètica
Què és el servei?
Són accions coordinades d’informació, orientació, mediació i ajuts amb l’objectiu d’evitar la desconnexió dels subministraments bàsics d’energia i aigua de l’habitatge habitual i reduir el consum energètic.
Què ofereix?
- Informació qualitativa sobre les dades de facturació i deutes contrets.
- Tallers d'estalvi energètic.
- Interlocució amb les empreses per arribar a acords de fraccionament del deute.
- Tramitació del cànon social de l'aigua (Agència Catalana de l’Aigua).
- Tarifació social de l’aigua (Aigües del Prat, SA).
- Prestacions econòmiques d’urgència social i altres ajuts econòmics per evitar el tall de subministraments.
- Estudis i petits arranjaments que puguin millorar l’eficiència energètica dels habitatges.
A qui s’adreça?
A persones o famílies empadronades al municipi amb incapacitat d’assumir de manera puntual o continuada els pagaments dels subministraments bàsics d’energia i aigua de les seves llars.
Com s’hi pot accedir?
Al cànon social i a la tarifació social de l’aigua: presencialment, sense cita prèvia, a Aigües del Prat, prèvia acreditació dels requisits d’accés.
A altres ajuts: a través dels serveis d'atenció social, dirigint-se a la Oficina Integral d'Atenció Social (OIAS) o als Equips Bàsics d'Atenció Social (EBAS), en cas de disposar d'un o una professional de referència dels serveis bàsics d'atenció social.
Cost del servei
Gratuït.