Els Premis Ciutat del Prat, un orgull per a la nostra comunitat

Maig 2018

Acabem de cel·lebrar la desena edició del Premis Ciutat del Prat, una iniciativa que l’Ajuntament va engegar per reconèixer la trajectòria exemplar i les aportacions de persones i organitzacions que contribueixen  amb la seva tasca a millorar la nostra comunitat.

Tenim la gran sort de que la nostra és una societat creativa, solidària, divertida, inquieta, activa, cívica i alegre, que fa que cada any haguem de passar pel mal tràngol  d’escollir entre les persones i les entitats proposades tant per la pròpia ciutadania com per l’Ajuntament.

Els premiats d’aquest any són una barreja de joventut i veterania, de solidaritat i creativitat, d’experiència i iniciació. Són quatre persones del Prat que, amb les seves passions,  aporten valors de ciutadania i escampen amb orgull en nom del Prat més enllà del nostre àmbit local.

Mossèn Lluís Portabella és un dels protagonistes, des de la parròquia de Sant Cosme i Sant Damià, del canvi social que ha transformat el barri de Sant Cosme al llarg del temps. La seva tasca en la millora del temple ha estat indubtable, però la seva voluntat integradora i la seva qualitat humana l’han portat a implicar-se de ple en la vida del barri.

Per la seva part, Jordi Rull, un apassionat del món de l’aeronàutica, ens ha transmès els seus coneixements i ha posat en el mapa la nostra ciutat a través de l’Associació d’Amics de l’Aeronàutica.

La Laura Ferrés ens omple d’orgull quan la veiem recollint premis tan prestigiosos com el Goya i el Gaudí, com a directora d’un excel·lent curtmetratge que explica una petita gran història de persones del Prat.

I l’Alfred García, un músic molt jove iniciat en el teixit cultural del Prat, que ha mostrat amb orgull els seus orígens pratencs en el seu pas pel programa televisiu Operación Triunfo i que ara representarà Espanya en el festival d’Eurovisión, juntament amb Amaia Romero.

A tots ells els vull transmetre el reconeixement i la gratitud de l’Ajuntament per la seva tasca i la seva contribució a fer del Prat el nostre lloc al món.

Lluís Tejedor