divendres, 18 març, 2022 - 17:45

L’alcalde del Prat saluda l’opinió majoritària de la ciutadania catalana contra l’ampliació de l’aeroport: “és hora de superar el vell desarrollista, tal i com ha fet tota Europa”

Espai natural protegit de la Ricarda, al Delta del Llobregat.

Espai natural protegit de la Ricarda, al Delta del Llobregat.

  • “En un context d’emergència climàtica, la ciutadania ens reclama que estiguem a l’alçada i treballem amb rigor, diàleg i seriositat propostes de desenvolupament més sostenibles, tal i com estan fent totes les grans metròpolis europees”, constata Lluís Mijoler.

 

  • Els partidaris de descartar l’ampliació superen en fins a 18 punts els que la defensen, segons revel·la nova enquesta Òmnibus de la Generalitat de Catalunya que es va fer pública ahir i que parteix de 1.200 entrevistes personals fetes a finals de l’any passat.

 

“És hora de superar el vell model desarrollista, tal i com ha fet tota Europa i com ens reclama majoritàriament la ciutadania de Catalunya”: així ha valorat aquest divendres l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, el resultat de la darrera enquesta Òmnibus publicada aquest dijous pel Centre d’Estudis d’Opinió, que revel·la que aquelles persones que s’oposen a l’ampliació de l’aeroport, encara que no tingués cap impacte ambiental, superen clarament, en fins a 18 punts, les partidàries a l’ampliació.

“En un context d’emergència climàtica, la ciutadania ens reclama que estiguem a l’alçada i treballem amb rigor, diàleg i seriositat propostes de desenvolupament més sostenibles, tal i com estan fent totes les grans metròpolis europees”, ha interpretat l’alcalde del Prat, tot recordant que a Londres l’alcalde s’oposa a l’ampliació de Heathrow, a França el govern ha descartat l’ampliació del Charles de Gaulle de París per motius ambientals, i a Alemanya la Lufthansa i la Deutsche Bahn cooperen per traslladar passatgers de l’avió al tren, entre d’altres.

“Quan tota Europa treballa per impulsar un nou model, és decebedor que aquí, en canvi, hi hagi qui insisteixi en voler-nos fer perdre aquest tren i intenti ressuscitar projectes antics, destacartats i superats, que ens encadenarien al vell model desarrollista de dècades passades, amb el pretext d’unes previsions de creació d’ocupació mancades de rigor”, ha lamentat l’alcalde Mijoler el mateix dia que Jaume Collboni ha insistit en la proposta d’ampliació de l’aeroport en la presentació d’un pla de projecció internacional de Barcelona que, en el seu redactat, no inclou en cap moment cap referència a aquest projecte d’ampliació.

L’alcalde Mijoler, després de participar aquest divendres en l’acte de signatura de l’acord per la Qualitat de l’Aire de Catalunya al Palau de Pedralbes, ha recordat que “cal acordar un model aeroportuari de futur, que assumeixi que l’aeroport no pot crèixer ni un pam més sobre els seus límits actuals, que pensi en les infraestructures que necessita el teixit productiu de tot el país, i respectuós amb un entorn natural únic, el Delta del Llobregat, que la UE exigeix que es protegeixi més i millor”, ha reivindicat l’alcalde Mijoler, tot afegint que “per assolir aquest objectiu, l’Ajuntament serà sempre un agent disposat al diàleg i la col·laboració”.

 

La majoria dels i les catalanes, contra l’ampliació encara que no tingués impacte ambiental

L’alcalde ha fet així referència a l’enquesta Òmnibus de la Generalitat de Catalunya de finals del 2021, que es va fer pública ahir, que revel·la que una àmplia majoria de catalans i de catalanes estan en contra d’ampliar l’aeroport del Prat encara que això no suposés cap impacte ambiental.

En concret, el percentatge de persones contràries a l’ampliació de la infraestructura (48,8%) supera en fins a 18 punts el de les persones que estarien a favor d’ampliar-lo fins i tot si comportés impacte ambiental (30,8%). El 20,4% restant no es pronuncia per cap de les dues opcions anteriors o forma part dels grups No sap/no contesta.

Si s’analitzen els resultats per grups concrets, s’observa que, per franges d’edat, l’oposició a l’ampliació de l’aeroport és major (60%) entre les persones joves de 25 a 34 anys. Per sexes, el percentatge de persones que s’oposa a l’ampliació també és superior entre les dones (52,2%) que entre els homes (44,9).

Pel que fa a l’opció de vot, els més contraris a l’ampliació de l’aeroport són les persones que van votar la CUP (70% en contra) i Catalunya En Comú Podem (63,8% en contra). Aquest percentatge és del 53,6% en el cas dels votants d’ERC i del 45,3% en el cas dels electors de JuntsxCat.  Només entre els votants del PPC (68% a favor) i C’s (54% a favor) predominen clarament els partidaris de l’ampliació de lña infraestructura. Entre els electors del PSC, el 40% també considera que s’hauria d’ampliar la infraestructura, mentre un 37% s’oposa a aquesta ampliació.

L’enquesta, elaborada pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), parteix d’una mostra de 1.200 entrevistes personals domiciliàries realitzades entre el 17 de novembre i el 17 de desembre de 2021 entre població major de 18 anys. Conté preguntes d’aspectes diversos, per conèixer la valoració de la ciutadania sobre les polítiques públiques o temes rellevants de la situació socioeconòmica i política catalana.

Compartir

A les xarxes