dimecres, 1 abril, 2020 - 19:15

L'alcalde anuncia una moratòria d'impostos i taxes i proposa al plenari crear un fons de resposta a la crisi dotat amb un milió d'euros

Declaració institucional alcalde Mijoler el Prat Coronavirus

L’Ajuntament del Prat demana la implicació i col·laboració del govern de la Generalitat i de l’Estat per fer front a la magnitud del repte que suposarà afrontar l’impacte socioeconòmic de la crisi del coronavirus.

Al proper ple municipal, és previst aprovar un fons d’1 milió d’euros per fer front a l’impacte socioeconòmic de l’epidèmia en diferents àmbits: l’atenció social de les llars més vulnerables, les polítiques de suport el lloguers i els ajuts al teixit comercial i productiu local, entre d’altres.

 

Més enllà de les accions per atendre les necessitats urgents de la població per l’emergència sanitària del coronavirus, l’Ajuntament del Prat de Llobregat ja està impulsant i preparant un paquet de mesures per pal·liar les conseqüències socials i econòmiques que comportarà aquesta crisi.

En aquest sentit, l'alcalde Lluís Mijoler ha anunciat aquest dimecres a la tarda, en un missatge institucional a la ciutadania, que ha decretat una moratòria d'impostos i taxes i que ha convocat un plenari el proper 8 d'abril en el qual proposarà l'aprovació d'un fons de resposta a la crisi dotat amb un milió d'euros. A aquest ple municipal, monogràfic sobre la crisi del coronavirus, hi assistiran presencialment únicament els portaveus de cada grup municipal amb les corresponents mesures de seguretat i la resta de regidors i regidors hi participaran de forma telemàtica.

En el seu missatge institucional, Mijoler ha destacat que el repte que planteja la crisi del coronavirus és doble: “Estem atacant una crisi sanitària, però també hem d’atacar la crisi econòmica i social que ha desencadenat. Superar aquesta crisi requereix forces i mesures que despassen de llarg les competències i recursos d’un ajuntament per més recursos que tingui i caldrà el lideratge d’Europa, de l’Estat i de la Generalitat per sortir-se’n”. De tota manera, més enllà del que facin altres administracions, Mijoler s’ha compromès a fer el màxim possible des de l’Ajuntament del Prat per donar suport a la ciutadania i el teixit social i productiu local.

L’Ajuntament ja està impulsant i preparant mesures de xoc per donar suport a la ciutadania i al teixit social i productiu de la ciutat des de la proximitat, com el fons de resposta que es portarà el ple de la setmana vinent. Del milió d’euros previst pel fons de resposta a la crisi del coronavirus, fins a 355.000 euros es destinaran a reforçar l’atenció social a les llars més vulnerables i 120.000 es destinaran a reforçar els ajuts i polítiques de suport al lloguer. Fins a 200.000 euros serviran per fer costat al teixit comercial i productiu local. Els recursos restants serviran per crear un fons de contingència davant de les necessitats extraordinàries que està generant la crisi.

 

Mesures compensatòries per a les empreses contractades per prestar serveis municipals

A més, des de l’inici de la crisi del coronavirus, l’Ajuntament del Prat ja ha aprovat mesures compensatòries per a les empreses contractades per prestar serveis municipals que s’han deixat d’oferir en el context de l’emergència. D’aquesta manera, el consistori vol fer costat a aquestes empreses, moltes de les quals són Petites i mitjans empreses (Pime) del teixit productiu local, i contribuir a salvar el màxim de llocs de treball.  Les empreses percebran els imports corresponents a les despeses salarials del personal adscrits al contracte, de tal forma que no podran al·legar l'aturada d'activitat com a motiu per fer un expedient de regulació d'ocupació.

 

Ajornat el pagament d’impostos i taxes municipals fins a principis de juliol

El consistori també ha ajornat el pagament dels impostos i taxes municipals  següents:

  • Impost sobre béns immobles de naturalesa urbana i característiques especials (IBI) (rebuts no domiciliats)
  • Impost sobre béns immobles de naturalesa urbana i característiques especials (IBI) (1er 50% rebuts domiciliats).
  • Impost sobre béns immobles de naturalesa rústica (IBI).

  • Impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM).

  • Taxa per l'entrada de vehicles a través de les voreres (GUAL).

  • Taxa per ocupació de la via pública: mercat setmanal (no domiciliats).

  • Taxa per la tinença i prestació de serveis relacionats amb els animals de companyia.

Inicialment, estava previst cobrar aquestes impostos i taxes entre el 2 de març i el 4 de maig, però s’ha ajornat el seu pagament fins al 3 de juliol. Els rebuts domiciliats es cobraran per part de les entitats financeres el dimecres 1 de juliol.

 

Anul·lades les quotes de serveis municipals mentre duri l’estat d’alarma

També s’han anul·lat les quotes de diverses serveis municipals mentre duri l’estat d’alarma, a més de retornar les corresponents al mes de març, que ja s’havien facturat abans de l’inici del període de confinament. Aquest és el caa de les quotes de les inscripcions d’escoles bressol i Centres Esportius Municipals i de l'Escola d'Arts en Viu, així com els cànons de bars i restaurants amb concessions de l’Ajuntament.

D’altra banda, s’ampliaran els terminis per al pagament de liquidacions que ja s’haguessin notificat prèviament a l’inici de l’estat d’alarma. A més, es donarà prioritat als expedients que suposin el reconeixement de beneficis fiscals i suposin la devolució d’ingressos als contribuents.

 

L’alcalde expressa el seu agraïment a les persones que segueixen treballant per garantir serveis essencials i per les múltiples mostres de solidaritat ciutadana

L’alcalde del Prat també ha dedicat unes paraules d’agraïment a totes les persones que estan treballant aquests dies per garantir l’atenció sanitària i molts altres serveis essencials. En aquest sentit, també s’ha referit a la pagesia del Parc Agrari, als botiguers dels comerços d’alimentació, als serveis d’acció social i d’atenció domiciliària, a la policia local, al personal de manteniment i serveis i de neteja i a la plantilla municipal en el seu conjunt per garantir la continuïtat dels serveis essencials de l’administració local durant aquests dies, així com a la ciutadania i teixit social pratenc per les seves múltiples mostres de solidaritat. “Gràcies també a totes aquelles entitats, empreses i persones anònimes que, amb les seves iniciatives solidàries i creatives deixen clar que al Prat podem estar confinats però no aïllats. I gràcies a la majoria de la ciutadania per mantenir el nostre confinament” - ha declarat l’alcalde pratenc.

Des que va començar l’emergència pel coronavirus, l’Ajuntament del Prat està duent a terme  múltiples accions per donar suport a les persones amb majors dificultats i en situació de vulnerabilitat, en col·laboració amb entitats i organitzacions de la ciutat. En el marc de la campanya #AlPratEnsCuidem, l’Ajuntament del Prat ja ha reforçat les mesures socials per donar suport a les persones grans o d’altres col·lectius en situació de vulnerabilitat o que pateixen situacions de soledat no volguda, a través de visites domiciliàries o trucades de seguiment a través de serveis com la teleassistència. També s’està fent un seguiment continuat de la situació de les residències de gent gran de la ciutat, a les quals l’Ajuntament està donant suport per ampliar recursos i personal, a més de reclamar a la Generalitat un pla d’actuació urgent per garantir-hi una atenció de qualitat.

A més, s’han reforçat els serveis sanitaris, cedint vehicles o d’altres materials; l’atenció psicològica per a les persones que la necessitin durant el confinament via telefònica; o l’ajuda alimentària per a les llars amb més dificultats socioeconòmiques. Per exemple, s’han repartit més d’un miler de targetes de moneder per a la compra d’aliments entre les famílies beneficiàries de beques de menjador. També s’ha mantingut i reforçat el servei d’àpats a domicili i l’activitat del Punt Solidari per a la distribució d’aliments i altres productes de primera necessitat entre famílies en situació vulnerable. A més l’empresa municipal Prat Espais ha habilitat un servei d'intermediació en matèria de lloguer i hipoteques, davant de les dificultats que estan sorgint, i s’ha facilitat allotjament a les persones sense llar, a través de l’alberg de Fundesplai. D’altra banda, s’ha reforçat la neteja de la via pública amb desinfectant en zones d’especial risc.

Descarregar

(1)

Compartir

A les xarxes