divendres, 11 setembre, 2020 - 11:30

La nova oficina municipal OIAS reforça les atencions socials al Prat front a la crisi de la Covid, que creixen un 23% més respecte al 2019

OIAS

Des de l’Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS), oberta el passat mes de maig, ja s’han fet 13.739 intervencions. Més de 3.000 són atencions socials (presencials o telemàtiques) i més de 7.600,  gestions per informar la ciutadania o donar-li suport per tramitar beques i ajuts municipals i d’altres administracions, com la Renda Garantida de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya o l’Ingrés Mínim Vital de l’Estat, entre d’altres.

Només aquest estiu, durant els mesos de juliol i agost, l’OIAS ha efectuat 2.696 intervencions presencialment o telemàticament, atenent més de 1.100 persones cada mes.

 

L’OIAS (Oficina Integral d’Atenció Social), que l’Ajuntament del Prat va posar en marxa a mitjans del passat mes de maig per reforçar aquest tipus d’atenció front a la Covid19, presta informació i orientació social a la ciutadania. Des de la seva obertura, s’ha convertit en la porta d'accés als Serveis Socials Municipals i ha efectuat un total de 13.739 intervencions de diferents tipus.

D’entre les 13.739 intervencions efectuades, fins a 3.070 corresponen a atencions socials realitzades tant telemàticament com presencialment. En general, les atencions socials realitzades per l’Ajuntament s’han incrementat d’un 23% en el que portem d’any, respecte al mateix període de 2019.  L’OIAS ha servit per reforçar aquest tipus d’atenció, en un moment de creixents necessitats socials derivades de la crisi de la Covid19. 

Bona mostra d’aquest augment de necessitats és que, entre gener i agost d’aquest any, s’han obert fins a 4.693 expedients als serveis socials, 362 més que el mateix període de 2019. Molts dels nous expedients responen a casos de famílies que s’han trobat amb dificultats per cobrir necessitats bàsiques de forma sobrevinguda. Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament del Prat també ha reforçat els seus ajuts per cobrir necessitats bàsiques i, entre d’altres actuacions, ha distribuït 448 targetes moneder per a la compra d’aliments des de l’inici de la pandèmia, 230 d’elles a famílies amb fills i filles.

Gran part de les intervencions realitzades per l’OIAS (fins a 7.661) també corresponen a gestions d’informació i orientació a la ciutadania o per tramitar la seva sol·licitud de beques o ajuts, o donar-li suport per fer-ho. L’OIAS ha destinat importants esforços per facilitar la tramitació d’ajuts d’altres administracions com la Renda Garantida de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya o l’Ingrés Mínim Vital de l’Estat.  

També s’han fet fins a 450 entrevistes d’atenció social a nous usuaris i usuàries per conèixer el seu perfil i necessitats (220 presencialment i 230 per telèfon), a més de 121 visites a domicili. Les 2.437 intervencions restants corresponen a la coordinació amb d’altres serveis i administracions.

Des de l’obertura de l’OIAS també ha crescut la mitjana d’atencions rebuda per cada persona usuària dels serveis socials. Si el passat mes de maig era d’1,2 atencions per persona, aquest estiu s’ha elevat fins a 1,5.

Només durant aquest estiu, entre els mesos de juliol i agost, l’OIAS ha realitzat un total de 2.696 intervencions (1.143 presencials i 1.553 per telèfon i altres canals telemàtics), atenent més de 1.100 persones tant al mes de juliol com a l’agost.

Al llarg d’aquests dos mesos, la cobertura de necessitats bàsiques, les consultes sobre ajuts relacionats amb l’atenció a la dependència o les sol·licituds de prestacions o serveis d’atenció social han estat alguns dels motius de consulta prioritaris. Cal destacar també que, només durant el mes d’agost, s’han donat ajuts per a la cobertura de necessitats alimentàries i bàsiques per valor de 32.844 euros.

Descarregar

(2)
(1)

Compartir

A les xarxes