dimarts, 21 abril, 2026 - 13:15
L’Ajuntament del Prat ha presentat el resultat de les obres de reforma i modernització de la comissaria de Policia Local, un projecte que ha permès transformar diversos espais per adaptar-los a les necessitats actuals de seguretat i servei públic. Aquesta intervenció no només suposa una millora estructural, sinó un canvi qualitatiu en el model d'atenció directa a la població.
En aquest sentit, un element important de la reforma ha estat la millora de l’atenció a la ciutadania. Destaca la remodelació de les oficines de recepció de denúncies, que ara mateix compten amb una distribució que evita el contacte visual entre diferents usuaris i redueix l'impacte acústic. Així mateix, s’han habilitat despatxos tancats d’atenció a les víctimes de delictes com la violència de gènere, tot plegat per crear un entorn segur i protegit que permeti una assistència més humana i personalitzada en moments de màxima vulnerabilitat.
Així mateix, el projecte de reforma també ha posat el focus en les condicions de treball dels agents. Les actuacions han inclòs la renovació integral dels vestidors (tant els dos masculins com el femení), que s’han ampliat i modernitzat amb nous sistemes de ventilació i una distribució més eficient. D’altra banda, també s’ha actualitzat la sala de reunions, ara dotada de millors recursos tecnològics per a la planificació estratègica. Finalment, també s'ha optimitzat la sala de coordinació d’emergències per millorar la capacitat de resposta davant d’incidents crítics, facilitant la comunicació i la gestió de dades en temps real.
Aquesta modernització de la comissaria de Policia se suma a altres mesures empreses en els darrers mesos per modernitzar el cos municipal i dotar-lo de més i millors eines per garantir la seguretat a la ciutat.
En aquest sentit, aquest any està prevista la renovació de cinc cotxes patrulla i sis motos totalment elèctriques, a més d'un cotxe de paisà i un vehicle tot terreny per a serveis especials. En els propers meses està prevista també la instal·lació d’onze càmeres de videovigilància intel·ligent, que estaran connectades a la sala de control per optimitzar la seguretat preventiva.
Paral·lelament, el cos ampliarà les seves capacitats operatives amb proves pilot de gossos ensinistrats per a la detecció de substàncies. També es farà ús de drons per a la vigilància de grans esdeveniments, sumant-se a les eines digitals ja en ús, com les tauletes que agiliten les denúncies i les videocàmeres personals que porten els agents.
Aquest reforç material s’acompanyarà d’una renovació de la plantilla, amb la incorporació de 15 nous agents, fruit d’un procés selectiu que està actualment en marxa i que ha generat un gran interès ciutadà amb més d'un centenar d'assistents a les sessions informatives. Els i les agents s’integraran al cos un cop superats el curs de nou mesos a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya i l’any corresponent de pràctiques a la ciutat.