Esteu aquí

Venus i Adonis. Espectacle poeticomusical amb Emma Vilarasau, Jordi Bosch i Lluís Claret

venus i adonis

Proposta escènica d’Emma Vilarasau i Jordi Bosch amb guió musical de Lluís Claret del poema Venus i Adonis de William Shakespeare.

Shakespeare aprofitava el temps per escriure sonets o llargs poemes narratius quan els teatres de Londres es veien obligats a tancar ja fos per qüestions morals o sanitàries. L’autor aspirava a ser reconegut com a poeta en una època on escriure teatre no era considerat ben bé literatura. Venus i Adonis és un d’aquests poemes, el primer i el que el va llançar triomfalment a ser descobert com a jove poeta, convertint-se en un bestseller el 1593 i veient com el seu nom apareixia imprès per primera vegada en un llibre que es reeditaria 16 vegades en els primers 50 anys.

Una aposta pionera per posar a escena aquest poema amb volades retòriques exquisides, sensualitat i erotisme tant intensos com desinhibits. En el text hi trobem també les virtuts de l’obra shakespeariana: la capacitat de fer-nos proper, humà i creïble qualsevol material mitològic extret de la cultura clàssica, en aquest cas les Metamorfosis d’Ovidi, i de barrejar humor, lirisme i tragèdia de la manera més eficaç i heterodoxa.

 

Emma Vilarasau
La seva trajectòria teatral abasta més de 30 interpretacions des del 1982, incloent obres com La Flauta màgicaLes noces de FígaroLa infanticidaUn tramvia anomenat desigUn matrimoni de BostonEspectresAgostQui té por de Virginia Woolf?BarcelonaEls dies feliçosIfigeniaMedeaTots eren fills meus Lali Symon, entre d'altres. En televisió la van fer famosa grans sèries com Secrets de famíliaNissaga de poderMajoria absoluta o Ventdelplà. Entre els guardons que ha rebut es poden destacar els tres premis de la Crítica teatral de Barcelona els anys 1991-92, 1992-93 i 1998-99, tres premis Butaca els anys 1998, 2000 i 2013, el premi Sant Jordi de cinema l'any 2005, el premi Extraordinari Ciutat de Sant Cugat l'any 2008, el premi a millor actriu del WorldFest-Houston International Film Festival l'any 2013, el premi Max a millor actriu de teatre l'any 2014 i la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya l'any 2015 i darrerament ha estat guardonada, als Premis Gaudí i als Feroz, com a millor actriu protagonista per Casa en flames.


Jordi Bosch
Actor de teatre, cinema i televisió que, tot i decantar-se per l’escenari, ha actuat en més de 15 pel·lícules com La educación de las hadasSilencio rotoLa buena vida o Barcelona. En televisió el reconeixem en una gran quantitat de sèries com Estació d’enllaçNissaga de poder o La sagrada família. I, finalment, en teatre, on ha desenvolupat principalment la seva trajectòria, ha participat en més de 70 obres sent dirigit per directors com Josep M. Mestres, Lluis Homar, Lluis Pascual o Rosa Novell. A més del Premi Nacional de Catalunya de Teatre, ha estat guardonat diverses vegades pel Premi Butaca, el de la Crítica Teatral i el de l’Associació d’Actors i Directors
Professionals de Catalunya.


Lluis Claret
Després de guanyar els primers premis als Concursos internacionals de Bologna (1975), Pau Casals (1976), Mstilav Rostropovitch (1977), etc. és convidat com a solista per importants orquestres, com la Simfònica de Washington, la Filharmònica de Moscou, l'Orquestra Nacional de França, l'Orquestra de Cambra Anglesa, la Filharmònica Hungàrica o la Filharmònica Txeca. La música de cambra sempre ha ocupat un lloc especial en la seva activitat professional. Va fundar el Trio de Barcelona (1981-1993) i col·labora sovint amb d'altres intèrprets de prestigi.

Aquest espectacle ha estat reprogramat de la data original del 28 de novembre de 2025. Totes les entrades adquirides per a la data original continuen sent vàlides per a la nova data del 9 de gener de 2026, tal com s'ha anat comunicant.

*Aquesta activitat forma part del cicle Llibres i lletres de tardor.

  • Accessible

  • Llenguatge de signes

Activitats relacionades