Esteu aquí

La nova edició del cicle de pensament Diàlegs gira al voltant del concepte dels rituals

El cicle organitzat pel Cèntric arriba a la cinquena edició consolidat com un espai de referència en la reflexió sobre els grans reptes del present

centric_dialegs_logo_2025

dilluns, 13 octubre, 2025 - 13:00

Aquest novembre torna al Cèntric Espai Cultural el cicle de pensament contemporani Diàlegs. Es tracta de la cinquena edició d’aquesta proposta, que té per objectiu facilitar un espai de trobada per reflexionar sobre alguns dels principals dilemes que concerneixen la societat dels nostres dies i els desafiaments que ens ofereix el futur, sempre amb una visió crítica i plural.

Com en les edicions anteriors, el cicle es vertebra en tres eixos temàtics: la branca literària, coordinada per Rosa Ribas; el vessant activista, de la mà de Rubén Martínez (IDRA), i la mirada filosòfica, amb Albert Lladó. Fins al mes de febrer, i al llarg de dotze sessions, tots tres conversaran amb pensadors, investigadors, escriptors i altres figures rellevants de diverses disciplines.

La funció dels rituals en la societat actual

La por, la mentida o el conflicte són algunes de les temàtiques que s’han tractat en edicions anteriors del cicle. Enguany, els Diàlegs giraran sobre el concepte dels rituals, i sobre quin és el lloc o funció que ocupen en la societat dels nostres dies.

Davant un món que vol controlar-ho tot -des dels nostres cossos a la nostra manera de viure o els béns bàsics que necessitem-, els rituals ajuden a resistir, permeten transmetre el llegat espiritual, social i cultural dels pobles. En les diferents sessions, el cicle analitzarà de quina manera els rituals doten de sentit el món erigint-se en zones de resistència.

Primeres sessions

La nova temporada començarà el 4 de novembre, amb l’investigador cultural, docent i escriptor Jaron Rowan, que ens convidarà a reflexionar sobre què poden aportar avui els estudis culturals a les lluites actuals i si la cultura pot esdevenir un espai de resistència col·lectiva. L’11 de novembre, conversarem amb l’escriptor Javier Pérez Andújar sobre els rituals de l'escriptura i sobre la dimensió social de narrar la ciutat. I de la mà del mestre espiritual, sacerdot i escriptor Pablo d’Ors, el 18 de novembre indagarem en com la intuïció i l’atenció ens ajuden a participar activament en rituals individuals i col·lectius.

Trobareu tota la informació del cicle en aquest enllaç.

Compartir

Noticies relacionades

clubs_lectura_biblioteca

divendres, 24 juliol, 2026 - 10:00

Els clubs de lectura de la Biblioteca Antonio Martín tanquen una nova temporada

Divuit clubs i més de 260 persones inscrites durant el curs 2025-2026

dimarts, 21 juliol, 2026 - 14:00

Prepareu l'agenda: L'Aparador torna per Festa Major amb mercat d'artesania, tallers i vermut amb DJ

La trobada Fet a mà del Prat i un vermut musical són les grans novetats d...

divendres, 17 juliol, 2026 - 10:15

Arts en Viu reforça la seva aposta per la dansa contemporània amb Big Bouncers

Una iniciativa centrada en la creació, la participació i l'exhibició per...