La nova cultura del temps

inma_llopis

Març 2017

Fa tot just 3 anys un grup de gent provinent de la societat civil va presentar la Iniciativa per la Reforma Horària al debat públic. El seu objectiu és incidir en una reforma dels horaris que assoleixi uns temps més humans i mes cívics i reformular de dalt a baix un sistema d’horaris que actualment no s´adapta a les necessitats de les societats actuals, en la línia del que podem trobar a la majoria de països d’Europa. Se sap, i hi ha molts estudis en aquest sentit, dels grans beneficis socials que pot aportar un model horari més racional: la millora de la vida familiar i laboral, la millora de la productivitat dels treballadors, l’aprofundiment en la igualtat efectiva entre homes i dones o la millora de la salut i de la qualitat de vida de la gent en serien alguns exemples.

Més de cent municipis de Catalunya ja s’han sumat a aquest gran projecte de país. Per això, el nostre grup va demanar l’adhesió del Prat a la Xarxa de Ciutats i Pobles per la Reforma Horària, que fou aprovada per una àmplia majoria del Ple Municipal al mes de febrer. No podem quedar al marge d’aquest debat, ans al contrari: cal que com a ciutat hi participem sabent que el temps és un bé tan preuat que quan es perd ja no es pot recuperar.

Immaculada Llopis Climent

Més opinió març 2017

Casa Nostra, Casa Vostra

El error de la nueva política