Esteu aquí

La ciència del vol centra les sessions formatives de l’entorn d’aprenentatge del projecte Investiguem, inventem

Docents, equips directius i dinamitzadors dels centres educatius i culturals participants s’han enlairat plegats per enfortir el pensament científic

divendres, 28 febrer, 2020 - 10:00

El passat dijous 23 de gener van iniciar-se les sessions formatives conduïdes per experts en ciència i didàctica del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) i que, durant quatre jornades, han aportat eines als participants per poder entendre la ciència del vol des d’una mirada integradora.

Aquestes sessions són fruit del treball conjunt amb les escoles, l’institut i els centres cívics participants en el marc del projecte Investiguem, Inventem d’IntersECCions i que aquest curs han acordat iniciar plegats un espai de treball per concretar el desplegament d’un projecte científic en xarxa de ciutat que es dugui a terme el curs 2020-2021 i que tingui com a eix temàtic la ciència del vol. En aquest sentit, es vol posar l’accent en treballar la ciència des de l’àmbit cultural i amb la voluntat de donar continuïtat i reforçar el treball en xarxa que ja es va generar el curs 2018-2019.

Dos eixos de formació 

Les sessions d’entorn d’aprenentatge s’estan organitzant a partir de dos eixos interrelacionats: una primera part de formació en continguts, metodologia i cultura científica, i una segona part per posar en comú les propostes de projectes que cada centre educatiu i cultural desenvoluparà el curs vinent.

Aquestes primeres sessions de caràcter més formatiu s’han realitzat al Centre Cívic Palmira Domènech, que aquest curs s’ha incorporat als altres agents educatius i culturals del projecte (Escola del Parc, Escola Bernat Metge, Escola Galileo Galilei, Escola Charles Darwin, Institut Baldiri Guilera, Centre Cívic Sant Jordi Ribera Baixa i Centre Cívic Jardins de la Pau; així com el CRP del Prat i personal tècnic de cultura, d’educació de l’Ajuntament del Prat i del programa IntersECCions).

Han estat unes sessions molt dinàmiques i enriquidores, que han posat l’accent en la importància d’ensenyar i aprendre ciències i en les que també s’ha connectat el pensament crític de l’alumnat per comprendre el món actual amb l’acció educativa, el currículum escolar i el seu entorn més immediat. Visiteu aquest enllaç per veure'n fotografies. 

A partir d’aquí, cada centre educatiu i cultural s’ha posat a elaborar una proposta de desplegament del projecte pel curs 2020-2021 i que compartiran entre tots els agents participants en les següents sessions d’entorn d’aprenentatge. 

Actualment, el projecte Investiguem, Inventem, que va néixer en el marc del laboratori de l’àmbit Científic-Tècnic-Digital desenvolupat durant el curs 2017-2018, és l’únic projecte d’aquest àmbit. Així i tot, a partir del seu desplegament durant aquests darrers cursos i els vincles que s’han generat entre centres educatius i equipaments culturals han sorgit altres iniciatives que desborden el programa Interseccions i que enriqueixen el desplegament a escala de ciutat d’un projecte cultural de caire científic. És el cas del Projecte de Residències de Cultura Digital que acaba de posar-se en marxa al Centre Cívic Jardins de la Pau i que, fruit de les sessions d’assessorament en Scratch del curs passat, compta amb la col·laboració d’exalumnes de l’Escola Charles Darwin.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 octubre, 2020 - 16:00

Entorns d'aprenentatge: espais compartits on reflexionar, crear, formar-se i inspirar-se

Professionals de l'educació i la cultura i persones vinculades a entitats de...
L'Hora del conte torna a la biblioteca

dijous, 22 octubre, 2020 - 10:00

L’hora del conte torna a la Biblioteca

El plaer d'escoltar històries i aprendre

dimecres, 21 octubre, 2020 - 14:45

Els centres cívics apliquen les restriccions i mesures de seguretat indicades per la Generalitat

Les restriccions estaran vigents fins el proper 2 de novembre