Esteu aquí

Arrenquen els nous projectes d’Arts Visuals del programa municipal IntersECCions

A les escoles Pepa Colomer, Ramon Lull, Can Rigol i Jaume Balmes

dimecres, 6 novembre, 2019 - 08:30

L'Escola d'Arts del Prat, en el marc del programa municipal IntersECCions, codissenyarà els projectes d’Arts Visuals amb docents dels quatre centres educatius que hi participen. Els projectes plantegen l’aproximació a l’art entenent-lo com una eina de pensament amb la qual explorar altres matèries, apostant per una visió plural, transdisciplinar i comunitària.

Institut Escola Pepa Colomer

A l'Institut Escola Pepa Colomer es treballarà a partir del coneixement del medi pensat des de Arts Visuals per tal de reflexionar entorn l’afectació de les relacions amb l’entorn i com el sistema de les fàbriques perverteixen maneres de fer, amb aprenentatges vers el temps, el clima, la indústria i la relació de dominació que establim envers la natura. Partint de conceptes i pràctiques com el Land Art, permetrà a l’alumnat reflexionar sobre els estils de vida i maneres de pensar i actuar contemporànies que condueixen a problemes d’abast mundial que amenacen la supervivència del planeta. En aquest projectes es comptarà amb la col·laboració d’Horts Lúdics.

Escola Ramon Llull

A l'Escola Ramon Llull es desenvoluparà un projecte que girarà al voltant del cos, la performativitat i el moviment, en relació a l’arquitectura de l’escola, entre altres. En el procés de disseny de la proposta també participarà una educadora de l’Escola d’Arts en Viu, per tal de treballar des de i amb el cos mitjançant dinàmiques dirigides a les mestres i educadores vinculades al projecte.

Escola Can Rigol

A l'Escola Can Rigol, el tema transversal de l’escola d’aquest curs, girarà al voltant del Foc i el Feminisme. Així, el projecte d’Arts Visuals també explorarà aquestes línies de treball, reforçant la proposta de centre a través de la formació de l’alumnat en art contemporani. El propi alumnat realitzarà visites guiades al Centre d’Art Torre Muntades adoptant una perspectiva artística des de l'afectivitat, tot contribuint al seu apoderament envers les arts. L’objectiu del projecte és que l’alumnat descobreixi l’Art com una eina transformadora i crítica.

Escola Jaume Balmes

Finalment, amb l'Escola Jaume Balmes es desenvoluparà un projecte en el qual també hi col·laborarà el PASC (Pla d’Actuació del Barri de Sant Cosme). El projecte pren com a punt de partida la reflexió sobre com la comunicació digital condiciona les nostres relacions i proposa redescobrir altres formes, passades, presents i futures, d'expressar-nos entre nosaltres, pensant i imaginant col·lectivament formes alternatives.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 22 maig, 2026 - 13:45

Els ajuts de menjador escolar per al curs 2026-2027 es podran tramitar des d'aquest 25 de maig fins al 5 de juny

La sol·licitud es fa telemàticament a través de l’aplicatiu informàtic del...

dijous, 21 maig, 2026 - 17:30

La Nit en Dansa 2026 arrenca amb una mirada artística sobre el cos i el territori

El projecte comunitari compta enguany amb Big Bouncers, col·lectiu que...
centric_cloenda_connexions_2026_4.jpg

dimecres, 20 maig, 2026 - 10:00

El projecte Connexions acomiada l'edició d'enguany amb la tradicional trobada al Cèntric

Els instituts participants han posat en comú els seus treballs, que han girat...