Amb el nom de carreters podem designar tant les persones que traslladaven mercaderies amb els carros com els que en construïen o reparaven. Aquí parlarem d’aquest segon grup: els darrers constructors de carros del Prat.
Ens consta que als anys cinquanta del segle passat hi havia tres carreters: Ramon Giralt Sanfeliu “Cal Pau Carreter”, al carrer de Ferran Puig, 21; Francesc Beltran Freixa, al carrer de Flaquer, 5; i Joan Vehi Mont, al carrer de Frederic Soler,1. Com a curiositat, encara es recorda que a l’exterior de cal Pau Carreter hi deixaven els carros que no cabien al pati, on treballaven els oficials i aprenents.
Carrets de mà: A més dels carros de transport de mercaderies o persones adaptats al tipus de feina a què estaven dedicats, hi havia els carrets de mà, també de diversos tipus. Els carrets de mà sovint eren de lloguer, eren tirats per persones i servien per solucionar necessitats puntuals.
Carret de carbó: Fins als anys cinquanta, l’empresa La Papelera Española facilitava carbó als seus treballadors, que llogaven els carrets a Cal Pau carreter per transportar-lo a casa seva per a usos domèstics, com escalfar i cuinar.
Carret de mudances: Eren molt útils en cas de mudança. Hem de tenir en compte que les condicions de molts habitatges en la dècada dels cinquanta eren deficients i que l’arribada d’immigrants, la majoria d’Andalusia i Extremadura, començava a ser molt important. Per poder tenir un sostre s’adaptaven habitatges precaris, porxos, vaqueries en desús i fins i tot galliners. Quan s’aconseguia un millor allotjament s’havia de fer la mudança i es llogaven aquests carrets que facilitaven el transport del mobiliari.
Carret de pinyes: Les pinedes del Prat, la de Cal Torrero (Finca de la Ricarda) la de Ca l’Arana i la de Can Camins, tenien un fàcil accés i molts pratencs solien anar-hi a buscar pinyes durant la tardor i l’hivern. Anar una colla a buscar pinyes amb el carret de mà era una festa. També hi havia qui ho feia per treure’n un petit rendiment amb la venda dels pinyons. Un cop a casa, les pinyes eren aprofitades tant per al consum dels pinyons com per fer foc per cuinar i escalfar la casa.
Carret de paleta: Eren utilitzats pels paletes per transportar materials i eines, sobretot quan anaven a fer petites reparacions o construccions. Entre les famílies dedicades a la construcció hi trobem els Feu, els Monés i els Forgas.
Carret-plataforma de fuster: Els fusters feien servir els carrets-plataforma per dur les eines i per traslladar les peces que es feien als tallers, com portes, finestres i taules, al lloc on s’havien de col·locar. En la dècada dels quaranta hi havia en Rafel Ferrer Mones (Cal Petit Fuster) al carrer de Ferran Puig, 3; en Rafel Ferrer Serra (El Fuster del Raval) al carrer de l’Hospitalet; en Marc Bandé Riera a l’avinguda d’Anselm Clavé; i en Joan Rosell Codina al carrer de Mossèn Cinto Verdaguer.