Esteu aquí

El CRAM allibera les tortugues Casimiro i Damm

Les dues portaven més de 10 anys en captivitat per tenir falta de visió a un dels seus ulls. Divendres van tornar al seu hàbitat natural perquè, segons les últimes proves, ja estan preparades per la seva reintroducció al mar.

CRAM

dilluns, 11 octubre, 2021 - 15:15

Dues de les tortugues més conegudes del Centre de Recuperació d’Animals Marins, el CRAM, han tornat al seu hàbitat natural, el mar. Després d’haver estat tractades i cuidades al centre, es considera que ja són capaces de viure sense problemes, tot i la ceguera d’un dels seus ulls. Han estat alliberades amb un dispositiu de seguiment satel·lital a la seva closca, que permetrà conèixer els seus moviments.

La majoria de tortugues que són tractades al CRAM tenen lesions pels estris de pesca (o es capturen involuntàriament), però el més greu, és el que es troba al seu estómac: gairebé totes ingereixen sense voler els plàstics que s’aboquen al mar i que confonen amb el seu menjar. El CRAM s’encarrega de rescatar-les, a més d’altres animals marins, i tornar-les, el més aviat possible, al seu medi natural.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 14 agost, 2025 - 15:45

Finalitzen les obres del nus del Mas Blau: la nova rotonda impulsa la mobilitat al Prat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha acabat les obres de...

dijous, 31 juliol, 2025 - 13:45

Més de 130.000 € d’estalvi a les llars del Prat gràcies als contenidors intel·ligents

L’Ajuntament posarà a disposició de totes les llars que ho vulguin un segon...