Esteu aquí

L’Ajuntament renova plaça d'Espanya per recuperar el seu paisatge verd

Les actuacions es duen a terme després dels danys causats pel temporal de vent del passat mes de febrer. Les noves espècies d’arbrat estan adaptades a les noves condicions meteorològiques i el sistema de reg, de degoteig, és el més eficient per aquesta zona.

dijous, 15 octubre, 2026 - 18:15

L’Ajuntament ha dut a terme una actuació integral de renovació a la franja verda perimetral de la Plaça Espanya. Aquesta intervenció ha estat necessària després que el fort temporal registrat el passat mes de febrer provoqués danys estructurals greus en els diversos exemplars de pollancre de més de deu metres d'alçada, incloent-hi caigudes i situacions d'inestabilitat que feien inviable el seu manteniment per motius de seguretat.

Les ventades i altres fenòmens meteorològics han comportat la revisió exhaustiva de tots els espais verds de la ciutat, essent aquesta plaça una de les més afectades. Els treballs han començat amb l'arrencada total de les restes vegetals prèvies, incloent-hi les soques i el sistema radicular residual, per preparar el terreny adequadament.

Les noves plantacions incorporen dues espècies d'arbres de gran valor ornamental: el Cercis siliquastrum (arbre de l'amor) i la Tabebuia rosea (Guayacán rosat), amb l'objectiu de potenciar la floració i garantir una varietat cromàtica i dinàmica al llarg de tot l'any. Pel que fa al sotabosc, s'hi han incorporat varietats adaptades i resistents com ara Heuchera (campanetes), Vinca minor (vinca petita), Bulbine frutescens (bulbina), Festuca glauca (festuca blava) i Liriope muscari (liríop), que aportaran una densa cobertura vegetal i riquesa de colors.

Els treballs també han inclòs la modernització del sistema de reg: s’ha instal·lat un mètode per degoteig amb circuits diferenciats per a l’arbrat i les plantes arbustives. Aquesta millora tècnica no només optimitza el consum hídric, sinó que assegura un creixement més saludable de tota la vegetació, oferint a la ciutadania un espai públic renovat, més segur, sostenible i estèticament atractiu.

Les feines de la plaça d’Espanya són només un exemple de totes les actuacions que s’estan duent a terme a la ciutat per renovar, mantenir i cuidar l’arbrat i plantes de les zones verdes. Durant els pròxims mesos, es continuaran plantant arbustives, es plantaran nous arbres i es reforçaran altres zones verdes de la ciutat.

Compartir

Noticies relacionades

Prat Espais

dilluns, 5 octubre, 2026 - 14:45

Ajuts al lloguer: s’obre la convocatòria 2026 de subvencions per al pagament del lloguer d’habitatges de la borsa de mediació

També són vigents els ajuts a persones propietàries que incorporin habitatges...

divendres, 2 octubre, 2026 - 11:45

Oberta la convocatòria d’un nou sorteig de pisos de lloguer assequible al Prat

El termini per presentar sol·licituds per als 80 habitatges promogut per Prat...

dijous, 1 octubre, 2026 - 13:15

L’ornitologia protagonitza el Cicle Ada Lovelace 2026

El Centre Cívic Palmira Domènech dedica la nova edició del seu cicle de...