Gestió pública directa o indirecta? Aquesta era la qüestió

Sandra Patricia Daza Puente

Desembre 2016

L’últim ple vam posar sobre la taula un debat interessant i intens: la remunicipalització dels serveis públics. Proposàvem començar únicament amb la tornada a la gestió pública directa de la neteja dels edifi cis i equipaments públics, qüestió molt assumible pel nostre ajuntament. Els arguments per rebutjar-la van ser els mateixos de les grans multinacionals i governs que veuen amb bons ulls les externalitzacions i privatitzacions d’allò que és públic. No diuen que és més econòmica, comporta un major control dels serveis i fomenta l’empoderament de la ciutadania, ni que en el marc legislatiu hi ha 4 opcions per a la gestió pública, precisament en aquest punt se centrava la nostra moció, en els infi nits models de la gestió directa.

Els serveis públics no haurien de ser cap amenaça per als drets dels treballadors, ja que els governants han de garantir que aquests siguin dignes i donem per fet que els treballadors de les empreses públiques (Aigües del Prat, Prat Espais i El Prat Comunicació) tenen garantits els seus drets laborals i salarials per aquesta corporació. És un debat profund que requereix temps i estudi, que ha quedat truncat amb una oposició frontal per obrir-lo. D’altra banda volem donar la mà a totes les dones víctimes de totes les violències masclistes i exigim al govern central que torni el pressupost a les polítiques de gènere que porta 4 anys retallant. El #25N cridarem més fort #NiUnaMenos

Sandra Patricia Daza Puente
www.podemoselprat.info