Esteu aquí

Nova edició d’Octubre Ada Lovelace

Torna el mes per a la visibilització del treball de les dones en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtica

dimecres, 7 octubre, 2020 - 11:15

Arriba el Dia Internacional Ada Lovelace i aquest any es vol donar continuïtat al cicle que es va engegar l’any passat. En aquesta edició a més de les jornades que es realitzaran a la Palmira, els altres dos centres cívics de la ciutat proposen dues activitats vinculades als seus cicles de cultura digital: el Kit al Ribera i les Linkatardes a Jardins.

Què us trobareu?

El cicle començarà amb una activitat en línia: ‘Pregunta a una científica’. L’Ana Ventura, física pratenca que treballa al CERN ens respondrà a través de les xarxes de la Palmira a tots aquells dubtes que tenim sobre l’univers, l’antimatèria, l’accelerador de partícules... Podeu enviar-nos les vostres preguntes a ccpalmiradomenech@elprat.cat o a Instagram i Facebook.

El dissabte 17 d’octubre tindrem un dia complet. A les 12 h podrem gaudir d’un vermut mentre descobrim a dones que van canviar la ciència i som testimoni d’experiments que ens aclariran moltes teories. I a la tarda, a partir de les 17 h, al cc Jardins de la Pau a 'l'Ada's dream', crearem les nostres pròpies targetes perforades amb les quals podrem fer diverses melodies que s'animaran en una acolorida màquina virtual.

El torn de la tecnologia arribarà el dimarts 20 a les 18 h: aprendrem com funcionen les impressores 3D i a dissenyar peces per poder imprimir-les. I el dissabte 24 a les 10.30 h al cc Sant Jordi – Ribera Baixa a l'activitat 'Tech 4 the people' coneixerem la utilitat de la tecnologia i l’enginyeria per resoldre problemes socials, com podria ser la mobilitat de les persones grans o el medi ambient.

Club de ciència en família

Aprofitem l’Octubre Ada Lovelace per donar el tret de sortida al club de ciència en família de la Palmira. Cada dissabte ens reunirem per fer experiments i fomentar la curiositat per la ciència en les més petites de casa. Farem explotar un volcà, extraurem DNA de les cèl·lules de maduixes, crearem piruletes de sucre cristal·litzat i molts experiments més!

Com podeu participar?

Per poder assegurar una experiència segura i per tal de complir amb totes les mesures és necessària la inscripció prèvia per a totes les activitats. Es poden fer a través de online.elprat.cat o accedint a cada activitat a les pàgines webs de cada centre cívic. Si teniu dubtes per gestionar la vostra inscripció podeu trucar-nos al 934794535.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 30 abril, 2025 - 12:00

La pluja no va aturar les festes del barri Sant Jordi - Ribera Baixa!

Algunes de les propostes organitzades per l'AVV es van traslladar al centre...

dimecres, 30 abril, 2025 - 11:30

Nova edició del Pratifolk, la festa de la cultura popular i tradicional del Prat

La Federació d’entitats El Nus ha organitzat un programa d’activitats...

dimarts, 29 abril, 2025 - 15:00

Un any més, la Festa de la Dansa fa ballar a centenars de persones a Jardins de la Pau

Un total de 811 persones repartides entre 61 grups participants van pujar a l...