Esteu aquí

L’Ajuntament contacta amb 1.550 llars on hi viuen persones grans, fins ara no ateses per serveis socials, per detectar possibles necessitats

L’àrea d’Acció Social ha contactat proactivament amb 1.550 llars on hi viuen persones grans de la ciutat, que fins ara no comptaven amb seguiment de serveis socials ni amb teleassistència, a partir de dades del padró. El 8% han manifestat alguna necessitat d’ajut, a la qual es donarà cobertura.

Imatge d'arxiu dona parlant per telèfon

Imatge de Maritza Viana (HP wallpaper)

divendres, 8 maig, 2020 - 09:30

Per tal de detectar possibles necessitats derivades de la pandèmia del coronavirus, l’Ajuntament del Prat ha contactat telefònicament des del passat 14 d’abril amb 1.550 llars on hi viuen persones majors de 65 anys, soles o no, que fins ara no comptaven amb seguiment dels serveis socials municipals ni amb teleassistència.

El 8,2% de les llars amb qui s’ha contactat han manifestat que requereixen algun tipus d’ajut (125 persones), principalment relacionat amb les necessitats de suport psicològic i emocional i de rebre ajuda per fer les compres i evitar sortir de casa, o amb la higiene personal i de la llar, entre d’altres. En total, des de mitjans de mes, s’ha tractat de contactar amb un total de 2.550 llars, de les quals s’ha localitzat fins al moment al 60,8% (1.550). En alguns casos, el telèfon registrat al padró no estava actualitzat i no se les ha pogudes localitzar. D’ara en endavant, es continuaran reforçant aquestes trucades.

Durant el mes d’abril, també s’han mantingut i reforçat d’altres serveis de seguiment i atenció telefònica a la gent gran, segons el segon informe de balanç de l’acció de l’Ajuntament front a la crisi del coronavirus (corresponent al període comprès entre el 3 i el 23 d’abril), que s’ha presentat al ple municipal d’aquest dimecres. En aquest període, les persones usuàries del servei de teleassistència al Prat han crescut de 1.383 a 1.402. Les noves incorporacions del servei tenen a veure amb les trucades que les tècniques d’acció social estan fent entre la gent gran o amb les persones que són donades d’alta de l’Hospital de Bellvitge, entre les quals es valora necessari aquest servei, entre d’altres motius.

D’altra banda, ja hi ha 74 persones grans que participen al servei de suport telefònic comunitari “Conversem”, que ofereix espais de conversa entre persones grans per evitar que es sentin soles i aïllades. Amb aquesta finalitat, s’han activat 40 persones voluntàries que actuen com a “Antenes”, a partir d’una guia de conversa elaborada per un equip de professionals de la psicologia i en col·laboració amb el CSMA (Centre de salut mental d’adults). També hi donen suport professionals d’entitats com GATS i voluntariat jove de Sao Prat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 16 abril, 2021 - 12:45

La nova edició de la Festa del Voluntariat pretén apropar-hi la gent jove

Les activitats seran més lúdiques i engrescadores que mai

dimecres, 14 abril, 2021 - 14:45

Prova pilot per fer més inclusives les àrees de jocs infantils de la ciutat

Com a part del treball de promoció de l'accessibilitat i de l’autonomia de les persones amb diversitat funcional, ...

dimecres, 14 abril, 2021 - 14:30

Les persones d'entre 65 i 69 anys ja es comencen a vacunar i se sumen així a la franja de 60 a 65

Al Prat, més de 10.000 persones ja han rebut la primera dosi, mentre que...