Esteu aquí

El Prat participa en el cicle de tardor de Ciutats Defensores dels Drets Humans

Nontokozo Charity Sedibe-Sabic, activista i defensora dels drets civils a Sud-àfrica, compartirà la seva experiència amb els joves i les dones del Prat

dijous, 8 octubre, 2026 - 13:15

El Prat participa, un any més, en el projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans, una iniciativa impulsada per municipis i entitats catalanes per donar suport a persones defensores dels drets humans d’arreu del món i apropar el seu testimoni a la ciutadania. De fet, el Prat forma part del projecte des de l’any 2013, amb el lema “Defensem qui defensa”, que promou espais de sensibilització i reflexió sobre la defensa dels drets humans des d’una perspectiva local i global.

En el marc del cicle de tardor de 2026, el municipi acollirà Nontokozo Charity Sedibe-Sabic, activista i defensora dels drets civils a Sud-àfrica, antiracista i mediadora. La seva trajectòria se centra en la recuperació de la saviesa indígena, la descolonització dels sabers i l’apoderament comunitari com a eines per construir comunitats més fortes, cohesionades i inclusives.

La visita de Nontokozo porta al Prat la filosofia africana Ubuntu, una manera d’entendre les relacions humanes basada en la idea que les persones es construeixen en relació amb les altres: “jo soc perquè nosaltres som”. Des d’aquesta perspectiva, la comunitat esdevé un espai fonamental per promoure la dignitat, la justícia i la convivència. Nontokozo treballa per recuperar i enfortir els vincles comunitaris i reivindica els espais de trobada, diàleg i confiança com a instruments de transformació social.

Així, durant aquest mes d’octubre es reunirà amb alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Mare de Déu del Carme i amb les dones del grup comunitari L’art de cuidar-se, en dues trobades que permetran compartir experiències i reflexionar sobre la construcció de comunitat.

Reflexionar sobre el racisme i la convivència

La seva visita també planteja una reflexió sobre alguns dels reptes socials actuals, com ara la proliferació dels discursos d’odi, la polarització i la desinformació. El testimoni de Nontokozo permet abordar els efectes del racisme, els prejudicis i les diferents formes d’exclusió presents a les nostres societats.  La seva proposta convida també a repensar com afrontem els conflictes, com construïm convivència i quin paper podem assumir, individualment i col·lectivament, en els processos de transformació social.

Compromís amb els drets humans i la justícia global

Les activitats de Ciutats Defensores dels Drets Humans al Prat es desenvolupen des de l’àmbit de Cooperació, amb l’impuls de la Comissió El Prat Solidari, i en coordinació amb l’àrea d’Educació i altres agents del territori. A través d’aquestes activitats, el Prat contribueix a fer arribar a la ciutadania les veus i les experiències de persones que defensen els drets humans arreu del món, alhora que promou la convivència, la cultura de pau i el compromís amb la justícia global. El projecte reforça així la voluntat de generar espais locals de sensibilització i participació que connectin la defensa dels drets humans amb els reptes i les realitats de la nostra societat.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 8 octubre, 2026 - 12:00

Campanya de prevenció de l'Ictus

Dimecres i dijous, 14 i 15 d’octubre, a la plaça Catalunya del Prat de...

dijous, 1 octubre, 2026 - 11:00

L’Ajuntament obre a la ciutadania l’elaboració del manifest institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

La sessió participativa tindrà lloc l’1 d’octubre i està oberta a tota la...

dimecres, 30 setembre, 2026 - 12:15

Nou club de lectura sobre temes de salut

A proposta de les participants a l'Aula de Salut, s'inaugura el Club de...