Esteu aquí

La Biblioteca Antonio Martín informa de les modificacions respecte a la consulta del Fons Castro

El Fons Castro consisteix a una valuosa col·lecció de documents donada a l’Ajuntament del Prat de Llobregat pel Josep Castro Martín, antic secretari del consistori

dijous, 28 novembre, 2024 - 10:00

El Sr. Castro i el seu fons bibliogràfic

El fons Josep Castro està constituït per la biblioteca que el senyor Josep Castro Martín va llegar, a la seva mort, a l'Ajuntament del Prat de Llobregat, del qual havia estat secretari.

Aquest llegat consta d'uns 16.000 volums que daten des del segle XVI fins a 1960 aproximadament. El contingut dels documents és d'abast general encara que la temàtica més nombrosa és la literària. És una col·lecció poliglota en què la majoria dels documents estan en castellà, català i francès.

El fons està dipositat a la Biblioteca Antonio Martín, després d’un curós i llarg procés de catalogació. Aquesta col·lecció està a disposició de tots aquells ciutadans interessats a consultar-la a les sales que la biblioteca determini per a aquest efecte.

Modificació del protocol de consulta

Fins ara, l’usuari demanava al personal de la biblioteca el llibre que volia consultar. Se li proporcionava prèvia presentació del carnet de biblioteca. L’espai de consulta només és a sala, és a dir, no és un material prestable.

A causa de la importància, l’elevat valor patrimonial i per tal de preservar la integritat del Fons Castro, s’estableixen les següents mesures de protecció, conservació i seguretat pel que fa a la seva consulta a partir de l’1 de desembre de 2024:

  • Únicament és consultable a les sales de consulta de l’Arxiu Municipal.
  • Per poder consultar-los cal fer una petició per telèfon, presencialment o enviant un correu electrònic a la Biblioteca b.prat.am@diba.cat, indicant el títol del llibre a consultar. Els títols estan integrats al catàleg de biblioteques Aladí.
  • La Biblioteca respon el correu electrònic oferint la franja disponible de consulta: dimecres, de 16 a 20 h o divendres de 9 a 14 h. També s’informa que cal mostrar el carnet de la biblioteca o DNI.
  • Es limita a tres el nombre de documents que poden consultar-se a la vegada. Els llibres es facilitaran d’un en un.

 

 

 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 11 maig, 2026 - 20:30

Una nova exposició col·lectiva mostra la mirada de l’alumnat sobre el Delta del Llobregat

Els alumnes de 4t de l’Escola Bernat Metge i de 5è de l’Escola Jacint...

dimecres, 6 maig, 2026 - 16:30

El circ com a punt de trobada: el Saltimbanqui desplega la seva programació al carrer

El cicle del Centre Cívic Sant Jordi – Ribera Baixa porta espectacles i...

dilluns, 4 maig, 2026 - 20:00

L’arbre de les històries, una instal·lació de Sant Jordi al Centre Cívic Jardins de la Pau

Una proposta comunitària intergeneracional amb escoles i veïnat a través de...