Esteu aquí

El Servei Públic de Consum de l’Ajuntament ja ha assessorat unes 150 persones afectades per Dentix

La cadena de clíniques dentals ha entrat en concurs de creditors, deixant molta clientela amb serveis contractats i no prestats

Servei Públic de Consum de l'Ajuntament del Prat, al c. Major, 23.

dimecres, 4 novembre, 2020 - 12:15

El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament del Prat ja ha assessorat unes 150 persones afectades per la crisi de la cadena de clíniques dentals Dentix. Segons les indicacions de l'Agència Catalana de Consum, les persones afectades han de seguir els passos que s'exposen tot seguit. 

Què cal fer si som part afectada?

Si una persona té contractat un tractament dental amb Dentix i n'ha pagat la totalitat o una part, l'Ajuntament li aconsella que aplegui tota la documentació de què disposa (publicitat, pressupost, contracte, factures, etc.).

Si l’establiment està obert però no presta el servei contractat cal seguir els següents passos:
1. Reclamar a la clínica dental de manera que en quedi constància –per exemple, amb fulls oficials de reclamació en el mateix establiment, per correu electrònic, via formulari web, per carta o burofax certificats, per telèfon amb número d’incidència, etc.–.
2. Si en el termini d’1 mes no s'ha obtingut resposta o bé la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació al Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat.

Si l’establiment està tancat (el cas del Prat):
1. Si es va finançar el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, cal dirigir-se a l’entitat financera que va concedir el préstec per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament –ja que s’ha produït un incompliment de contracte– o la devolució de la part ja abonada.
2. Si no s'atèn la sol·licitud en el termini màxim d’1 mes, cal presentar una reclamació al  Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat.

Si es va pagar amb targeta de crèdit cal contactar amb l'entitat financera per informar-se de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. Si es va pagar el tractament al comptat s'han de reclamar els imports a Dentix, però donat que aquesta empresa ha sol·licitat el concurs de creditors, caldrà esperar a veure com evoluciona aquest procediment judicial, de la qual cosa s'informarà al web de l’Agència Catalana del Consum. En tots els casos cal aconseguir l'historial mèdic de la persona afectada a la clínica dental on va contractar el servei.

Suport de l'Ajuntament a la tramitació de les reclamacions

Tot i que l’Ajuntament del Prat no pot preveure el resultat de les reclamacions de les persones afectades, el Servei Públic de Consum (c. Major, 23; telèfon 93 379 0050 extensió 5136) les està assessorant, des del punt de vista del consum, i ajudant-les a la tramitació d'aspectes com els següents:

  • Proporcionar informació referent a la presentació, per part de Dentix, del concurs de creditors i què significa això pel que fa a la finalització dels tractaments.
  • Lliurar per escrit dades de contacte del Servei d’Orientació Jurídica i de tres associacions de consumidores que tenen plataformes d’afectats (ADICAE, OCU i FACUA).
  • Oferir la mediació de consum tant amb Dentix com amb les financeres.   
     

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 març, 2021 - 13:30

Els autobusos nocturns faran parades intermèdies a demanda

A partir de dilluns, 8 de març, pensant preferentment en dones i menors

divendres, 5 març, 2021 - 12:00

Diumenge finalitza el procés participatiu per a la remodelació de la plaça de l’Estany de Sant Maurici

Es pot participar a través del web Decidim El Prat

dijous, 4 març, 2021 - 14:45

Dimarts 9 es farà l'acte central del Dia Internacional de les Dones al Prat

El dilluns 8 es podrà veure la lectura del manifest anual a través del...