• L'Ajuntament
      • Consistori
        • L’alcaldessa
        • Àrees de govern
        • Càrrecs electes i grups municipals
      • Òrgans de Govern
        • Consulta les videoactes del plenari
      • Obert i innovador
        • Transparència
      • Organització
        • Cartipàs
        • Pressupostos
        • Normativa
        • Empreses municipals
      • Pla d'Actuació Municipal (PAM)
      • Eleccions
  • Participació
  • Seu Electrònica
      • Tràmits
      • Inscripcions a cursos i activitats
      • Beques, ajuts i subvencions
      • Validació de documents electrònics
      • Bústia de notificacions
      • Consulta de sol·licituds
      • Tauler d’edictes
      • Normativa
      • Perfil del contractant
      • Període de pagament de proveïdors
      • Oferta pública d’ocupació
      • Calendari de dies inhàbils
      • Calendari del contribuent
      • Urbanisme
      • Factura electrònica
  • La ciutat
    • Agenda cultural

      Consulteu l’agenda cultural

      No us perdeu cap de les activitats que tenen lloc a la nostra ciutat.

      Anar a l'agenda cultural

      • Informació bàsica del municipi
      • Agenda d'activitats
      • Cursos i tallers
      • Equipaments i adreces útils
      • Serveis municipals
      • Entitats
      • Plànol de la ciutat
      • Fills predilectes
      • Premis Ciutat del Prat
      • Policia Local
      • Protecció Civil
      • Calendari de dies festius
  • Atenció ciutadana
  • Temes
      • Educació
      • Cultura
      • Turisme
      • Esports
      • Ciutat i Territori
      • Empresa, comerç i ocupació
      • Persones
      • Obert
  • Actualitat
    • Agenda cultural

      Consulteu les notícies

      L’actualitat del Prat

      Anar a les notícies

      • Agenda d'activitats
      • Notícies
      • Xarxes socials, webs i blocs
      • RSS
      • elprat.tv
      • elprat.radio (91.6 FM)
      • elprat.digital
      • Revista El Prat
      • Butlletins
  • Sala de Premsa

Esteu aquí

Inici » Actualitat » Notícies » El projecte “Residus: missió impossible” de l’escola Bernat Metge guanya el premi de Primària dels mSchools Awards 2025

El projecte “Residus: missió impossible” de l’escola Bernat Metge guanya el premi de Primària dels mSchools Awards 2025

TEMES: Educació,Activitats educatives

Tres projectes més de l’escola Bernat Metge i quatre de l’escola Charles Darwin van ser finalistes d’un certamen que vol reconèixer pràctiques educatives transformadores que integrin recursos digitals a les aules

dimarts, 10 juny, 2025 - 11:45

El projecte “Residus: missió impossible” de l’escola Bernat Metge va ser guardonat amb el premi de Primària dels mSchools Awards, la gran final del qual va celebrar-se dissabte al pavelló 7 de Fira de Barcelona. El certamen reconeix propostes educatives innovadores que utilitzen tecnologies digitals per millorar l'educació i abordar reptes socials, promovent un ús ètic de la tecnologia per potenciar l'aprenentatge, la inclusió i el benestar de la comunitat educativa i la societat en general. Els projectes presentats giren al voltant de sis eixos temàtics: Benestar Emocional i Social, Art i Creativitat, Consciència Global, Llengua i Diversitat, Educació Mediàtica, i Equitat i Inclusió.

Un projecte de conscienciació global

El projecte premiat de l’escola Bernat Metge, de l’àmbit temàtic Consciència Global,  sorgeix de la necessitat de que els nens i nenes, les famílies i tot el barri prenguin consciència de la importància de cuidar millor el planeta. En aquest sentit, des de l’escola, volen contribuir a millorar el nostre planeta i ensenyar valors com la responsabilitat i la sostenibilitat. L’alumnat de 3r de Primària va treballar cooperativament i es va especialitzar en diferents tipus de residus. Guiats per un Google Sites, va investigar la gestió de residus i va entrevistar a persones expertes del barri. Amb tota la informació recollida, van crear un mapa interactiu a Mobile History Maps en el qual han publicat textos, infografies, audios i vídeos. El procés ha promogut l’autonomia, el pensament crític i el compromís amb el medi ambient.

Set projectes més reconeguts

El Prat de Llobregat va comptar amb una presència notable a la gran final del certamen. Tres projectes més de l’escola Bernat Metge, El descontaminador Scape Room, Juguem amb renovables i Els caçadors de microplàstics, van ser reconeguts com a finalistes, tots tres elaborats per l’alumnat de 5è de Primària i de l’àmbit Consciència Global.

Així mateix, quatre projectes de l’escola Charles Darwin van rebre la consideració de finalistes, Cuphead a l’atac i Preguntes sense resposta, de l’àmbit Consciència Global i desenvolupats per l’alumnat de 5è de Primària; Si tens calor, no et ventis el cap, refugia’t! , també de l’àmbit temàtic Consciència Global i elaborat per l’alumnat de 4t de Primària; i Laberint de les comunitats autònomes, de l’àmbit temàtic Llengua i Diversitat i realitzat per l’alumnat de 6è de Primària.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 22 setembre, 2025 - 16:30

Oberta la nova convocatòria del programa SEFED Llindar per a joves de 16 a 24 anys

Formació professionalitzadora en l’àmbit administratiu amb certificat oficial...

dilluns, 22 setembre, 2025 - 14:00

L’informe del Grup de Treball de Benestar Digital i Bon Ús de Pantalles, presentat internacionalment al Congrés de l’Organització Mundial de Metges de Família

Aquest organisme aplega 133 organitzacions membres en 111 països d’arreu del món

divendres, 19 setembre, 2025 - 14:00

L’Alcaldessa demana sumar esforços a la Generalitat per climatitzar escoles i instituts

La reunió també ha servit per requerir a la consellera més suport en...
Ajuntament del Prat
  • Accessibilitat
  • Protecció de dades
  • Avís legal
Ajuntament del Prat de Llobregat - Plaça de la Vila, 1 . 08820 El Prat de Llobregat - T: 93 379 00 50 - NIF: P-081 6800G - Registre d’Entitats Locals, núm: 01081825

Et recomanem que actualitzis el teu navegador per tindre una experiència de navegació complerta.


  • Chrome

  • Internet Explorer

  • Firefox

  • Safari