Esteu aquí

El Prat reivindica el 25N amb la campanya “No estàs sola”

El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

dijous, 6 novembre, 2025 - 12:30

Com cada any, l’Ajuntament del Prat, amb el suport de diverses entitats i col·lectius locals, impulsa un programa d’activitats per sensibilitzar i conscienciar la ciutadania sobre aquesta realitat i reafirmar el compromís col·lectiu per erradicar les violències masclistes.

Sota el lema “25N – No estàs sola”, la campanya posa l’accent en trencar l’aïllament que sovint acompanya aquestes situacions de violència masclista i en encoratjar la denúncia i la recerca d’ajuda. Tot recordant que al Prat hi ha una xarxa de serveis i persones que ofereixen suport i acompanyament.

Durant tot el mes de novembre s’han programat xerrades, tallers, activitats artístiques, passejades i exposicions que busquen fomentar la reflexió i el compromís de la ciutadania. El programa complet es pot consultar al següent enllaç.

Una revolució amb veu de dona

La periodista i escriptora feminista Cristina Fallarás oferirà la xerrada central del 25N al Prat sota el títol “Una revolució amb veu de dona”. Serà el dilluns 24 de novembre, a les 18 h, al Cèntric Espai Cultural.

Fallarás reflexionarà sobre la força transformadora dels relats en primera persona de les dones i sobre com aquesta revolució de veus està canviant la història. Una proposta per entendre i celebrar el poder col·lectiu de la paraula com a eina de resistència i llibertat. L’entrada és gratuïta però cal inscripció prèvia. L’activitat comptarà amb servei de canguratge.

Actes de ciutat

El dimarts 25 de novembre, a partir de les 10 h, tindrà lloc a la plaça de la Remodelació el 16è Click per les Dones, la tradicional fotografia col·lectiva de la comunitat educativa, serveis municipals, entitats i ciutadania en rebuig a totes les formes de violència masclista.

A la tarda, a partir de les 18:30 h, es durà a terme una marxa silenciosa encapçalada pel col·lectiu ecofeminista local @AlmaVioleta08820. S’iniciarà a la confluència del carrer Frederic Soler i la avinguda Verge de Montserrat. El seu trajecte arribarà fins a la plaça de Catalunya.

Un cop allà, a les 19 h, començarà l’acte reivindicatiu de ciutat que comptarà amb diferents accions de sensibilització.

Imatge de la campanya

La imatge gràfica del 25N d’enguany és obra de Satur Herraiz, que ha seguit l’estil visual iniciat amb el cartell de la 22a Trobada de Dones. El disseny reforça el missatge de sororitat i suport mutu, posant en valor la força de la comunitat davant les violències masclistes.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 6 novembre, 2025 - 10:00

La Biblioteca Antonio Martín celebra la 30a Setmana de la Ciència, amb la tecnologia quàntica com a fil conductor

La Biblioteca s’afegeix amb tota una bateria d’accions per viure la ciència...

dimarts, 4 novembre, 2025 - 17:30

Últims dies per visitar l’exposició del Clic Prat 2025 al Centre Cívic Jardins de la Pau

Una celebració de la imatge i de la comunitat pratenca dins l’aposta...

dilluns, 3 novembre, 2025 - 13:00

T’agradaria ser Patge Reial?

Ja pots presentar la teva candidatura, a partir del 3 de novembre