dilluns, 20 abril, 2026 - 11:45
La Granja de la Ricarda acollirà els pròxims 25 i 26 d'abril el GastroFest Carxofa Prat, el festival gastronòmic i musical organitzat per l'Ajuntament del Prat de Llobregat, amb la col·laboració del Gremi de Restauradors del Prat i l'Associació de Gastronomia i Turisme (AGT).
Serà el gran comiat d'una temporada construïda al voltant d'un dels productes més singulars del territori. Les Festes de la Carxofa Prat han omplert la ciutat, durant els mesos de març i abril, d'activitats gastronòmiques i festives per a tots els públics, com les Jornades Gastronòmiques, l'Escarxofa & Jazz i la Carxofada del Prat.
Durant dos dies, el festival posarà en valor la Carxofa Prat, el producte estrella del delta del Llobregat, a través d'una proposta gastronòmica que inclourà una vintena de tapes elaborades per restaurants locals, a més d’arròs i Carxofa Prat a la brasa. Tot plegat, estarà acompanyat d'una vibrant programació musical.
Les persones assistents podran tastar les creacions d'onze establiments del municipi, cadascun amb una tapa de Carxofa Prat i una tapa de la casa. Entre les propostes hi haurà elaboracions com el rotllet de primavera de Carxofa Prat, els rigatoni carbonara de Carxofa Prat i ibèric, el wrap de Carxofa Prat amb pollastre, la Carxofa Prat en tempura o la gilda de Carxofa Prat, entre d’altres.
Els restaurants participants són: 9Cèntric, Aquelarre, El Bar de La Capsa, El Regust, Gran Mercat (restaurant de l’Hotel Alfa Aeroport), La Carpa Natural Food, K-Chopo, Lola’s Brunch i Mesón El Cortijo amb Posa’t Morat.
El Gremi de Restauradors del Prat oferirà, a més, el plat principal del festival: l’Arròs del Gremi, elaborat amb pollastre de pagès, Carxofa Prat i verdures de temporada del Parc Agrari del Baix Llobregat. Per a les postres, la pastisseria Montserratina presentarà el seu Carrot Cake Prat, fet també amb producte del Parc Agrari.
La nota festiva la posarà una àmplia programació musical a càrrec de col·lectius de DJ del territori: Samfaina Club, una proposta electrònica variada i fresca; BLAU Reviu, que recupera l'esperit de la discoteca Blau amb música dels anys 90 i 2000 de la mà de La Frizz, Kabuto DJ i Chus Durán; Maambo DJ, una fusió de reggae, salsa i ritmes afros amb percussió en directe; i La Gent del Fun, que tancarà el festival amb una tarda de ritmes electrònics.
Informació pràctica
Dates: 25 i 26 d'abril de 2026
Horaris: Dissabte, de 12 h a 00.30 h; diumenge, de 12 h a 21 h
Lloc: Granja de la Ricarda
dilluns, 30 març, 2026 - 13:30
dijous, 26 març, 2026 - 10:30
dimarts, 3 març, 2026 - 14:00