Esteu aquí

Augmenta d’un 30% la distribució d’àpats a domicili durant el període de confinament

El govern municipal ha presentat al plenari un informe de balanç de les accions d’urgència adoptades entre el 16 de març i el 2 d’abril front a la crisi del coronavirus al Prat. Entre elles, destaquen les mesures socials per donar suport a col·lectius vulnerables

Repartiment àpats a domicili durant situació de confinament

dijous, 9 abril, 2020 - 09:15

El govern municipal va presentar ahir al ple municipal, que es va realitzar amb mitjans telemàtics, un informe de balanç de les mesures d’urgència adoptades entre el 16 de març i el 2 d’abril front a l’emergència del coronavirus al Prat. Fins al moment, ja s’han adoptat diverses mesures per donar suport a les persones en situació de vulnerabilitat, com ara el repartiment d’àpats a domicili, especialment entre persones grans, que ha crescut d’un 30% des de mitjans de març, entre d’altres.

Les mesures socials adreçades als col·lectius més vulnerables són una de les principals línies d’actuació que ha seguit l’Ajuntament des que es va iniciar l’emergència pel coronavirus, juntament amb d’altres tipus d’accions, com es pot consultar a l’informe de balanç. Es tracta de mesures d’urgència per respondre a la crisi sanitària, una moratòria fiscal per allargar el termini de pagament d’impostos i taxes municipals, mesures de protecció del teixit productiu local i l’adequació de diversos serveis municipals al format telemàtic.

Cobertura de les necessitats alimentàries

Entre les mesures socials, moltes d’elles estan destinades a cobrir les necessitats alimentàries i bàsiques de les persones en situació de vulnerabilitat. En són un exemple els àpats a domicili, que actualment s’estan distribuint entre 88 persones al dia, però també s’han desenvolupat d'altres accions. Per exemple, s’han repartit targetes moneder per a les famílies dels 1.081 infants que tenen beques de menjador de la Generalitat, per tal que puguin seguir mantenint una alimentació saludable mentre les escoles segueixin tancades. A més, hi ha 91 infants més que reben aquests ajuts directament per part de l’Ajuntament. També s’han activat d’altres modalitats de targetes moneder, com ara les adreçades als infants de les escoles bressol municipals (86 beneficiaris), o les de berenar per als joves del Centre Obert (35 beneficiaris). Així mateix, s’ha reforçat l’activitat del Punt Solidari, espai municipal gestionat per la Creu Roja, per repartir productes bàsics a famílies vulnerables (actualmente 514), que s’ha vist reforçat aquests dies amb la col·laboració de voluntariat de la Fundació Rubricatus. A més, la Creu Roja ha iniciat el repartiment de productes bàsics a domicili, amb 5 entregues setmanals.

Seguiment telefònic a prop de 3.000 persones

També s’han reajustat els Serveis d’Atenció Domiciiària a l’actual context d’emergència, focalitzant l’atenció en els casos més prioritaris, mentre que la resta d’usuaris segueixen rebent seguiment telefònic. També s’està reforçant l’atenció telefònica per fer seguiment del benestar físic i emocional de diferents col·lectius a través de diferents serveis: la teleassistència (1.500 persones usuàries al Prat), el seguiment telefònic des de serveis socials (a 1.200 persones més sense teleassistència), trucades des dels casals a la gent gran, atenció a distància de la Unitat de primera atenció de serveis socials (UPASS), servei de suport psicològic, etc.

Pel que fa a la gent gran, també cal destacar que l’Ajuntament ha sol·licitat una desinfecció de la residència Onze de Setembre de la Generalitat, la més afectada per la crisi del coronavirus al Prat, a la Unitat Militar d’Emergències i ha demanat al govern català que engegi mesures urgents al respecte. Així mateix, ha ofert materials sanitaris i de protecció al personal de la residència.

Mesures per garantir alternatives habitacionals

En matèria d’habitatge, cal recordar que s’han suspès tots els desnonaments als jutjats del Prat, tal com va sol·licitar l’alcalde al jutge degà de la ciutat. També s’han cercat alternatives habitacionals d’urgència per a les persones sense llar (28 fins al 2 d’abril), amb la col·laboració de l’alberg de Fundesplai i Sociohabitatge. Prat Espais també ha habilitat un servei d’assessorament per resoldre necessitats habitacionals derivades del context de l’emergència.

Suport a persones a l’atur i en recerca de feina i al teixit empresarial

De cara a les persones a l’atur o en recerca de feina, autònomes o empreses, també s’estan duent a terme accions  destinades a facilitar la formació online o a rebre orientació personalitzada. També s’està donant assessorament online a persones autònomes, microempreses i Pime sobre les mesures extraordinàries decretades pels govern espanyol, català i local a les quals es poden acollir, així com accions informatives, com un butlletí que arriba cada setmana a 2.500 empreses del Prat, entre d’altres accions.

Informe de balanç de les mesures d'urgència front al coronavirus al Prat (pdf - 474332 bytes)
Informe de balanç de les mesures d'urgència front al coronavirus al Prat

Consulta els informes d'actuació durant l'estat d'alarma

Consulta l'informe 

Consulta l'informe 

Consulta l'informe 

Consulta l'informe 

Compartir

Noticies relacionades

Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès

divendres, 22 març, 2024 - 10:15

El proper dilluns, 25 de març, s’obren diverses convocatòries de subvencions per a les entitats de la ciutat

Es poden presentar aquelles entitats que desenvolupin la seva activitat al Prat