Esteu aquí

Les escoles del Prat aposten per l’educació ambiental

Tot i les dificultats per mantenir les bombolles, el curs 2020/21 ha registrat una pujada del nombre de grups que han participat en activitats relacionades amb la cura del medi ambient i les energies renovables.

Educació ambiental balanç curs

divendres, 28 maig, 2021 - 12:45

Durant aquest curs escolar, les activitats d’educació ambiental han estat més demanades que mai: la proximitat d’espais naturals, la platja, els parcs de la ciutat o els mateixos patis de les escoles han estat els espais on aquestes formacions, per a totes les edats, s’han pogut adaptar i realitzar dins la nova normalitat.

Les formacions més sol·licitades han estat aquelles que es podien fer a l’aire lliure, com ara els itineraris pel Delta del Llobregat, especialment pels grups de secundària, les visites al Parc Nou, i la formació Funcionem amb Renovables, on s’explica com funcionen les energies netes i com contribueixen a lluitar contra el canvi climàtic.

En total, s’han aconseguit més de 7.500 intervencions a les escoles pratenques i més de 2.500 de centres educatius de fora de la nostra ciutat, unes xifres similars al curs 2018/19 i superiors als tres cursos anteriors.

Més de 250 joves participen al servei comunitari ambiental

Els i les joves del segon cicle d’ESO, entre 14 i 16 anys, han participat en el servei comunitari ambiental coordinat des dels seus centres educatius i els serveis d’educació ambientals municipals amb col·laboració del Consorci dels Espais Naturals del Delta. A través de petites tasques, han pogut donar un cop de mà a les feines de manteniment i conservació de la biodiversitat. El creixement exponencial que s’ha donat durant aquest curs s’ha donat per dos grans motius: l’interès en l’àmbit ambiental de l’alumnat així com la capacitat de reorientació i adaptació de l’activitat per acomplir les normatives vigents en tot moment per la crisi sanitària.

El programa formatiu consisteix en 20 hores: 10 dedicades a la formació específica en l’àmbit i en clau ambiental i 10h de dedicació a les tasques assignades. S’han realitzat censos de fauna i flora en espais naturals, protegits i urbans, i estudis de la presència de residus en alguns d’aquests  espais. I, d’altra banda, també han pogut fer pràctiques d’agroecologia a la finca La Marina, amb l’objectiu de conèixer de primera mà com s’ha de mantenir una finca agrícola ecològica.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 9 maig, 2025 - 14:00

El MNAC gestionarà la Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, que obrirà l’any vinent

La Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, al Delta del Llobregat,...
Primera pedra Prat Espais

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...