Us informem que a partir del 14 de novembre de 2022 s’iniciarà una nova organització del Servei de Gestió de la Renda Garantida de Ciutadania amb l’objectiu d’escurçar i igualar els terminis de gestió arreu del territori i de desenvolupar la coordinació territorial tècnica establerta a la Llei 14/2017, del 20 de juliol, de la renda garantida de ciutadania.

A partir del 14 de novembre es posa a disposició de les persones de la vostra unitat una bústia única d’atenció per tot Catalunya (bustiargcsuport@gencat.cat) per atendre les consultes sobre la gestió de les sol·licituds inicials i dels expedients. Per aquest motiu, les persones tècniques referents del Servei de Gestió de l’RGC amb qui els vostres professionals estan habituats a coordinar-se deixaran de respondre les consultes sobre l’estat de gestió de les sol·licituds inicials i dels expedients des dels seus correus personals. Amb aquest canvi, es vol assegurar una resposta més ràpida. Us adjuntem dos documents (Preguntes Freqüents i RGC Bàsica) amb informació bàsica sobre l’RGC, els quals han de permetre resoldre qüestions generals relatives a l’RGC i complementar la documentació penjada a la pàgina web de l’RGC (Frontal Web). 

Tot i així, el Servei de Gestió de l’RGC continuarà disposant d’aquesta figura de referència per cada territori, i els vostres professionals (treballadors/es socials i orientadors/es laborals) podran continuar adreçant-se mitjançant el seu correu electrònic personal, exclusivament per les qüestions següents:

  1. Valoració del dret a la prestació de la renda garantida quan concorren circumstàncies extraordinàries
  2. Concurrència de titulars
  3. Valoració de les sortides excepcionals fora de Catalunya
  4. Canvi de titularitat
  5. Seguiment dels acords d’inserció laboral i inclusió social
  6. Coordinació tècnica amb Serveis Socials i Servei d’Ocupació de Catalunya

A continuació es detalla, a mode de resum, on adreçar-vos en funció del motiu de consulta:

Per incidències informàtiques relacionades amb frontal web (pàgina web de l’RGC) à webrgc@gencat.cat

Per les consultes relacionades amb la gestió econòmica i administrativa de les sol·licituds i els expedients à bustiargcsuport@gencat.cat

Per consultes relacionades amb requisits i obligacions per ser perceptors/es de l’RGC podeu consultar material de suport à a la normativa i als documents penjats a Documentació de frontal web.

Per les consultes relacionades amb els temes relacionats a continuació adreceu-vos al tècnic/a referent de l’RGC per correu electrònic o en les reunions de coordinació tècnica.

  1. Valoració del dret a la prestació de la renda garantida quan concorren circumstàncies extraordinàries
  2. Concurrència de titulars
  3. Valoració de les sortides excepcionals fora de Catalunya
  4. Canvi de titularitat
  5. Seguiment dels acords d’inserció laboral i inclusió social
  6. Coordinació tècnica amb Serveis Socials i Servei d’Ocupació de Catalunya

Preguntes freqüents (PDF)

Guia bàsica RGC (PDF)