Esteu aquí

Campanya de controls d'alcoholèmia de la Policia Local del Prat

Dispositiu especial des del 24 de febrer fins el 2 de març

divendres, 21 febrer, 2014 - 10:23

Dins del programa de controls preventius d’alcoholèmia coordinats pel Servei Català del Trànsit i establerts, de manera conjunta, pels Mossos d’Esquadra de trànsit i les policies locals de Catalunya, la Policia Local del Prat efectuarà, des del 24 de febrer fins el 2 de març, controls a diferents punts de la ciutat i en diferents moments del dia.   

Els controls d’alcoholèmia són una de les prioritats en la lluita contra l’accidentalitat, així com el control de la velocitat, l'atenció permanent a la conducció (utilització de telefonia mòbil o altres elements que puguin distreure al conductor) i la utilització dels mecanismes de seguretat passiva (cinturó de seguretat del conductor i ocupants del vehicle, mecanismes de retenció infantil i el casc homologat en les motos i ciclomotors).

El consum de begudes alcohòliques provoca alteracions físiques i psicològiques que perjudiquen greument la conducció segura. Aquests efectes poder ser:
- Falsa sensació de seguretat sobre si mateix
- Alteració del temps de reacció
- Deteriorament i alteracions en el temps de reacció
- Reducció de la capacitat d'atenció
- Trastorns i alteracions psicomotrius
- Disfuncions en la percepció

Els conductors de vehicle en general, ciclistes inclosos, no poden circular amb una taxa d'alcohol superior a 0,25 mil·ligrams per litre d'aire expirat.

No poden circular amb una taxa d'alcohol superior a 0,15 mil·ligrams per litre d'aire expirat els conductors dels vehicles següents:

- Destinats al transport de mercaderies amb massa màxima autoritzada superior a 3.500 kg
- Destinats al transport de viatgers de més de 9 places
- Destinats al transport escolar o de menors
- De servei d'urgència
- De transport especial
- Amb permís o llicència de conducció de menys de 2 anys d'antiguitat

És delicte contra la seguretat viària conduir sota l'efecte de l'alcohol amb una taxa superior als 0,6 mil·ligrams per litre d'aire expirat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 27 juny, 2025 - 13:30

Les entitats del Prat s’impliquen amb els objectius del Prat 2030

Més de 35 entitats socials, esportives, culturals, de veïnals i/o educatives...
Calor

dilluns, 23 juny, 2025 - 09:30

Consells per afrontar les altes temperatures

Davant la forta calor que estem vivint aquests dies, us oferim aquests...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...