Esteu aquí

Campanya per la seguretat vial de la gent gran que va a peu

Es faran sessions informatives entre aquest col.lectiu sobre com creuar els carrers amb seguretat i protegir-se de possibles perills en els seus desplaçaments per la ciutat

divendres, 11 febrer, 2011 - 13:30

Les estadístiques demostren que el col.lectiu que pateix més atropellaments als carrers és, amb diferència, el de majors de 65 anys. Per això, la Policia Local del Prat, en col.laboració amb el Programa de Gent Gran de l'Ajuntament, farà durant aquest any en els centres cívics una sèrie de sessions informatives per advertir la gent gran sobre els perills que suposa creuar el carrer sense extremar les precaucions.

Prevenir abans que curar
La prudència per part dels conductors sempre ha de ser extrema. Igual que per part de la gent gran que van a peu: travessar la calçada pels passos de vianants, mirar on es trepitja, tenir clar el punt al qual es vol anar, parar atenció als dos sentits de circulació i deixar que passi el cotxe si no s'està segur en aquell moment de poder creuar amb seguretat i a temps.

Tot i que el vianant sempre té prioritat en els passos de zebra, creuar sense mirar o de manera sobtada pot fer que el conductor no tingui marge suficient de reacció i es produeixi un accident.

De tots és sabut que, a causa de l'edat, perdem reflexos i agilitat i que, per tant, anem més poc a poc. Per això, conductors i vianants hem d'estar més atents i actuar amb sentit comú en cada situació.

Seny al volant
Des de la Policia Local s'aconsella als conductors reduir la velocitat en aquells trams més transitats com rodalies d'escoles, centres cívics o els carrers més comercials.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...

divendres, 20 juny, 2025 - 12:30

Demà s’activen els jocs d’aigua als jardins de la Noguera

El pròxim cap de setmana es posaran en marxa els de la plaça de Louis Braille...

dijous, 19 juny, 2025 - 10:00

Fi de temporada dels clubs de lectura de la biblioteca Antonio Martín. El curs lector diu adeu fins a la temporada 25-26

Els clubs de lectura, una de les activitats per a adults amb més tradició que...