divendres, 5 desembre, 2025 - 15:15
L'accés al medi natural als 91 municipis més propers al focus de pesta porcina africana detectat a Cerdanyola del Vallès, entre ells el Prat de Llobregat, queda tancat com a mesura preventiva per evitar la propagació d'aquesta malaltia. Així ho ha declarat aquest divendres el Govern de la Generalitat, com a forma per evitar que s'escampi aquest virus que no contrauen els humans però que amenaça greument un sector econòmic vital al país com és el porcí. Aquesta mesura se suma al tancament dels Espais Naturals del Delta del llobregat, que ja s'havia establert el dimarts passat.
És una mesura preventiva, atès que per ara no s'ha trobat cap senglar mort al Delta. La ciutadania pot resoldre tots els seus dubtes sobre la pesta porcina en aquesta web habilitada per la Generalitat.
El decret d'aquest divendres prohibeix "l'accés al medi natural de persones i animals domèstics". Això és, que no es pot accedir a parcs naturals, zones boscoses, prats, camps de conreu i parcs i camins situats fora dels nuclis urbans, i tampoc a la llera del riu. Aquesta prohibició,afegeix el decret, "no afecta l'accés als habitatges ni l'accés a les activitats econòmiques públiques o provadirs que es desenvolupin dins d'espais tancats o perimetrats". "Aquest accés només es podrà realitzar per camins delimitats", indica el decret.
La mesura se suma al tancament dels espais naturals de Cal Tet - Ca l’Arana, i el Semàfor - Carrabiners, al Prat, així com la resta d'Espais Naturals del Delta a Sant Boi i a Viladecans, que ja s'havia efectuat dimarts passat en compliment del decret previ que establia les primeres mesures contra la pesta porcina.
Així mateix, el Consorci ha suspès la visita de la pineda de Can Camins prevista per aquest diumenge, 7 de desembre. Aquest espai natural és tancat al públic, per preservar la seva rica flora, i es pot visitar puntualment amb guia.
Les autoritats insisteixen que la pesta porcina africana no es transmet als humans, però és imprescindible seguir totes les indicacions per evitar la propagació d’aquesta malaltia que afecta la fauna porcina. De la mateixa manera que es recorda que si observem comportaments anòmals en la fauna o directament algun porc senglar mort, no l'hem de manipular i hem de trucar immediatament al 112.
Al Delta del Llobregat des de fa anys es duen a terme de manera habitual controls de les poblacions de senglar, donat que la seva presència excessiva resulta perjudicial per a la biodiversitat, com ara, la depredació de nius d’ocells i d’orquídies, i per als conreus per l’atac a les collites.
divendres, 5 desembre, 2025 - 13:15
dimarts, 2 desembre, 2025 - 11:45
dimecres, 26 novembre, 2025 - 09:15