Esteu aquí

El Prat se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat 2025

Activitats i promocions per fomentar una mobilitat més sostenible, segura i accessible per a tothom

dilluns, 15 setembre, 2025 - 12:15

Del 16 al 22 de setembre de 2025 se celebra a Catalunya la Setmana Europea de la Mobilitat, una iniciativa que vol promoure hàbits de desplaçament més sostenibles, segurs i saludables: caminar, anar en bicicleta, utilitzar el transport públic o apostar pel vehicle elèctric.

Activitats i accions al Prat

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, el Prat ha organitzat diferents propostes obertes a tota la ciutadania:

  • Pedala i respira (18 de setembre, plaça de la Vila): dues bicicletes estàtiques generadores d’energia connectades a un panell interactiu mostren, de manera lúdica, com cada quilòmetre recorregut en bicicleta contribueix a la salut personal i a la millora de la qualitat de l’aire.

  • Activitat sobre mobilitat elèctrica (18 de setembre, 18 h, plaça de l’Església): la Casa de l’Energia i l’Ajuntament del Prat organitzen una proposta gratuïta per donar a conèixer els avantatges de la mobilitat elèctrica. Les persones assistents podran provar un cotxe elèctric i rebran un cupó de 3 hores de conducció. Cal inscriure’s prèviament mitjançant un formulari en línia.

  • 44a Cursa Popular (21 de setembre): una de les cites més esperades de la Festa Major, amb recorreguts infantils i curses de 5 i 10 km. Enguany, a més de ser un esdeveniment esportiu, també s’emmarca dins la Setmana de la Mobilitat Sostenible.

  • Difusió del vehicle compartit: es duran a terme accions informatives a través d’infografies a les xarxes socials i la distribució d’abonaments gratuïts per provar puntualment el servei, amb l’objectiu de donar-lo a conèixer entre la ciutadania.

Promoció metropolitana de l’AMB

En paral·lel, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) posarà en marxa per primera vegada una promoció especial: un abonament gratuït de tres dies de l’AMBici, la bici pública metropolitana, disponible exclusivament durant la Setmana Europea de la Mobilitat.

Aquesta promoció busca impulsar el servei i captar nous usuaris, oferint una prova gratuïta a totes les persones que encara no l’han utilitzat.

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...

divendres, 13 març, 2026 - 12:30

Canvis a l’R2 Sud i als Regionals per les obres entre Sitges i Garraf

Les obres obliguen a circular en via única i comportaran ajustos de...

dimarts, 3 març, 2026 - 14:00

Arrenca una nova edició de les Festes de la Carxofa amb les XVIIenes Jornades Gastronòmiques

La presentació del cartell, obra del creador pratenc Gabri Guerrero, i dels...