Esteu aquí

Fruita Baix convida a brindar pel territori amb fruita de proximitat

De l’1 al 13 de juliol, 23 restaurants del Baix Llobregat oferiran còctels gratuïts de fruita i visites a pagès per posar en valor la fruita del Parc Agrari i la cuina de proximitat

dimecres, 2 juliol, 2025 - 14:15

La primera quinzena de juliol, el Baix Llobregat celebra la primera edició de Fruita Baix, una iniciativa impulsada pel Consorci de Turisme i el Consell Comarcal del Baix Llobregat, amb la col·laboració del Parc Agrari, que convida a gaudir de la fruita de temporada amb tots els sentits: al plat, al got i al camp.

Del 1 al 13 de juliol, la campanya proposa dues activitats per descobrir els sabors i el paisatge de l’horta metropolitana: d’una banda, un còctel gratuït de fruita fresca en 23 restaurants del col·lectiu Sabors de l’Horta, i de l’altra, visites guiades a finques agrícoles amb tast de fruita acabada de collir.

Els còctels, elaborats amb préssec, prunes mirabolanes o cireres conreades al Parc Agrari, s’oferiran a tothom qui faci una reserva per dinar o sopar als establiments participants i presenti el cupó digital de la campanya. Aquest cupó es pot obtenir prèvia inscripció en línia i és vàlid per a totes les persones incloses en la reserva.

En paral·lel, Fruita Baix també convida a descobrir l’origen del producte amb visites gratuïtes a explotacions agràries a Sant Boi, Viladecans i Sant Vicenç dels Horts, guiades per les pròpies pageses i pagesos. Les activitats inclouen recorreguts pels camps de cultiu, explicacions sobre el procés de producció i degustació de fruita acabada de collir. L’aforament és limitat i cal inscripció prèvia.

Aquesta acció forma part de les iniciatives que impulsa el Consorci de Turisme del Baix Llobregat en el marc de la capitalitat de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, i té com a objectiu reforçar la vinculació entre el territori, el producte local i l’experiència gastronòmica.

Amb Fruita Baix, la comarca convida a reconèixer la feina de la pagesia, a descobrir nous sabors i a brindar per un estiu més local, saludable i conscient.

Si necessiteu més información, podeu clicar al següent enllaç: https://www.turismebaixllobregat.com/ca/fruitabaix

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dilluns, 20 abril, 2026 - 11:45

El GastroFest Carxofa Prat clou les Festes de la Carxofa Prat els dies 25 i 26 d'abril a la Granja de la Ricarda

Amb onze restaurants de la ciutat, la presentació de l’Arròs del Gremi i una...