Estiu 2025
El debat sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat ha tornat. I ho fa amb una proposta molt semblant a l’anterior i que es va tombar: allargar 500 metres la pista més propera al mar. La diferència és que ara afectaria dues zones protegides en lloc d’una: la Ricarda i el Remolar, dos espais únics. Pretenen fer-nos creure que la proposta no té marxa enrere. Però el fet és que l’anunci ja ha suscitat l’oposició no només de l’Ajuntament del Prat. Sinó també d’altres municipis, del món ecologista, de nombrosos agents socials, de diverses forces polítiques. Com en l’anterior ocasió, l’ampliació no està feta. Ni molt menys.
Davant d’aquesta situació, nosaltres reafirmem un cop més: No podem acceptar cap ampliació que afecti ni cap dels espais naturals protegits que envolten les instal·lacions. Ni un pam més. No podem acceptar cap proposta que comporti més soroll ni contaminació al nostre municipi. No podem acceptar que es trenqui la connexió entre el municipi i la platja. Cal preservar el camí de la platja i garantir-ne l’ús massiu que en fa la ciutadania del Prat.
Apostem per una alternativa més sostenible i realista: potenciar els aeroports de Girona i Reus i connectar-los amb Barcelona, seguint el model d’altres ciutats europees. Cal invertir en transport, però prioritzant els 130 milions de passatgers de Rodalies que utilitzen el tren cada dia. El futur del Prat passa per un model de desenvolupament que posi al centre el benestar de les persones i la preservació del nostre entorn, sense renunciar als nostres valors ecològics i a la nostra identitat.
David Vicioso Adrià