Esteu aquí

L’Ajuntament presenta el Circuit Noves Oportunitats Educatives al XVI Encuentro de la Red Estatal de Ciudades Educadoras

L’experiència ha posat en valor el treball en xarxa que es porta a terme a la ciutat contra l’abandonament escolar

divendres, 6 octubre, 2023 - 14:00

L’Ajuntament del Prat va presentar ahir el Circuit Noves Oportunitats Educatives (NOE) en el marc del XVI Encuentro de la Red Estatal de Ciudades Educadoras (RECE) que s’ha celebrat a Gijón entre dimecres i avui divendres sota el lema "Ciudades educadoras: ciudades que cuidan y acogen". Han representat el consistori la tinenta d’alcalde d’Educació, Cultura i Comunitat Anna Martín, el cap de projectes de l'Àrea d’Educació i Cultura Pep Vallecillos i el tècnic d’Educació i Joventut Salvador Lou.

La presentació del NOE va tenir lloc ahir en l’Ágora de Experiencias que contemplava la programació de la trobada estatal. L’acte va esdevenir una oportunitat excel·lent per posar en valor el treball en xarxa que es desenvolupa a nivell municipal per combatre l’abandonament escolar després de l’ESO.

Primer curs de desplegament

El NOE va desplegar-se el curs passat amb la missió d’afavorir la continuïtat dels estudis a les etapes postobligatòries. Està impulsat pels departaments d’Educació, Joventut, Acció Social i Comunitària i Promoció Econòmica de l’Ajuntament, i es treballa en equip amb el Departament d’Educació de la Generalitat, centres de Secundària, FP, educació d’adults i entitats com SAO o la Fundació Main. Gràcies a aquesta tasca en xarxa, estem acompanyant a més de 500 joves entre 16 i 24 anys en situació o risc d’abandonament escolar prematur.

Des de 4t de l’ESO es fa una feina de detecció i prevenció a través de les comissions de transició escola-treball i es manté un seguiment de dos anys conjuntament amb els diversos agents implicats. Mitjançant entrevistes i un seguiment regular i proper, els oferim orientació acadèmica i professional i facilitem l’accés a recursos com els grups de suport educatiu BASSA.

Compartir

Noticies relacionades

Lliçó inaugural del curs 2025-2026

dimecres, 10 setembre, 2025 - 12:45

La lliçó inaugural puja el teló del curs escolar 2025-2026

L’acte, amb la ponència de David Bueno "Pantalles i cervell: què ens diu la...

dimecres, 10 setembre, 2025 - 11:15

L’Ajuntament del Prat contracta 17 persones dins el programa Treball i Formació

L’Ajuntament del Prat ha incorporat recentment 17 persones en situació d’atur...

dilluns, 8 setembre, 2025 - 15:15

Més de 8.300 alumnes del Prat comencen avui el curs escolar

Divendres arrencaran també les classes de batxillerat i formació professional