Esteu aquí

L’Arxiu Municipal del Prat ha obert les seves portes a la ciutadania amb una visita guiada

divendres, 9 juny, 2023 - 12:00

El 9 de juny se celebra el Dia Internacional dels Arxius, data en què es reivindiquen els arxius d'arreu del món com a garants de la informació i de la memòria individual i col·lectiva.

El passat dimecres, dia 5, vam fer una visita comentada a les instal·lacions de l’arxiu amb motiu d’aquesta celebració. Els assistents van poder accedir a espais de l’arxiu, que habitualment estan tancats al públic.  Van poder veure de primera mà, quina és la feina que es fa als arxius per tal d’organitzar la documentació i accedir a una mostra dels documents que es conserven: documents antics, fotografies en diferents suports (negatius, plaques de vidre...), cartells, plànols, etc.

L’Arxiu Municipal, a banda de conservar tota la documentació generada per la pròpia administració, també és arxiu de la ciutat acollint fons documentals privats que s’hi incorporen mitjançant donacions.

Són moltes les institucions que s’han sumat a la celebració organitzat diferents activitats, entre elles la Diputació de Barcelona que ha publicat  l’exposició virtual «Arxius i esport: memòria - persones - valors», organitzada per l’Arxiu General i la Xarxa d’Arxius Municipals que coordina l’Oficina de Patrimoni Cultural de l'Àrea de Cultura i de la que en forma part l’arxiu municipal del Prat.

 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 3 novembre, 2025 - 13:00

T’agradaria ser Patge Reial?

Ja pots presentar la teva candidatura, a partir del 3 de novembre

dilluns, 3 novembre, 2025 - 09:00

El grup de pràctica 3D de la Palmira reprodueix la Torre de l'Aigua del Cèntric

Una maqueta impresa en 3D que homenatja una de les construccions més...

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...