Esteu aquí

Ajudes econòmiques al sector turístic per mitigar els efectes del tancament d’allotjaments

La suspensió d’obertura al públic, que afectaria a diversos establiments del Prat, es va declarar el passat 19 de març com a part de les mesures de contenció del COVID-19

L'Alberg Centre Esplai del Prat

L'Alberg Centre Esplai del Prat

divendres, 27 març, 2020 - 10:15

El Ministeri de Sanitat va declarar el passat 19 de març la suspensió d’obertura al públic dels establiments d’allotjament turístic. Aquesta mesura forma part de les accions empreses pel Govern després que es decretés l’estat d’alarma arran de la crisi sanitària causada per la Covid-19.

La concentració de persones en establiments com hotels o hostals, on s’han de compartir determinats espais comuns, implica un increment del risc de contagi. Així, per tal de protegir la salut i la seguretat de la ciutadania i contenir l’avenç del virus, s’atura l’activitat dels allotjaments turístics de curta durada i dels càmpings, mentre que els de llarga durada poden restar oberts només en el cas que ja hi hagi persones allotjades de manera estable i de temporada.

Per pal·liar els efectes que aquesta mesura pot tenir en les empreses del sector, el Govern ha impulsat una sèrie d’ajudes, que es poden consultar aquí. D’altra banda, la Generalitat de Catalunya ha habilitat una web dirigida als professionals per facilitar informació d’interès i actualitzada sobre tot allò relacionat amb el COVID-19 que afecti el sector turístic català.

Compartir

Noticies relacionades

Jugateca del Parc del Riu

dimecres, 2 setembre, 2026 - 16:15

La Jugateca Ambiental torna a omplir la tardor d’activitats per gaudir i descobrir l’entorn

Des del 13 de setembre, i fins al mes de desembre, les tres Jugateques...
Visita guiada a la pineda de Can Camins

dimarts, 1 setembre, 2026 - 13:00

Tornen les visites guiades gratuïtes pels espais naturals del Prat de Llobregat

Cada diumenge, el Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat...

dimecres, 1 juliol, 2026 - 13:00

Música, gastronomia i cultura potablava ompliran les tardes d’estiu a la Granja de la Ricarda amb el Ricardeo

La terrassa de la Granja de la Ricarda acollirà, durant els divendres i...