Esteu aquí

Reg més eficient i menys consum d'aigua potable als horts municipals

Aquesta setmana comencen les obres de millora

dimarts, 5 novembre, 2019 - 10:45

Aquesta setmana han començat obres de millora en el sistema de captació i distribució d’aigua dels horts municipals. L’objectiu és millorar l'eficiència de la xarxa, l’impacte ambiental de l’equipament i reduir en gran mesura el consum d’aigua potable.

Fins avui, els horts disposaven d’una xarxa de reg formada per tres dipòsits d’aigua que donaven servei a totes les parcel·les. L’aigua que s’utilitzava pel reg provenia en part de la xarxa de distribució general. 

Amb les actuacions previstes, l’aigua que s’utilitzarà serà recollida per un gran recol·lector pluvial instal·lat sota l’ampliació dels horts urbans el passat mes de març. Es preveu que la nova xarxa entri en funcionament durant el proper mes de febrer.

Dues fases d’actuació

Les afectacions directes als usuaris i usuàries duraran aproximadament dues setmanes a cada zona. Primer s’iniciaran les obres dels horts urbans, des de dilluns 4 de novembre fins al proper 15 de novembre. Tot seguit, del 18 al 29 de novembre, es realitzaran les tasques de millora dels horts lúdics per a gent gran.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 2 novembre, 2026 - 13:15

Acaben les obres de transformació del carrer de la Serra del Cadí

La intervenció ha permès ampliar la vorera est fins a 6,4 metres sense...

dilluns, 2 novembre, 2026 - 13:00

Energia del Prat ofereix a 1.500 llars energia generada a les teulades de la ciutat a meitat de preu que les elèctriques

La comunitat ciutadana d’energia del Prat de Llobregat es converteix en la...

divendres, 23 octubre, 2026 - 12:30

El carrer del Riu Llobregat ja compta amb nous ressalts de seguretat a la carretera

El model està dissenyat per fer disminuir la velocitat dels vehicles, evitar...