Esteu aquí

El cranc blau americà, nou habitant dels espais naturals del Prat

És una espècie invasora, molt apreciada per la seva qualitat gastronòmica

Cranc blau

dimecres, 10 gener, 2018 - 14:15

El cranc blau americà, una espècie invasora, ha arribat als espais naturals del Prat, després que fos detectat per primera vegada a Catalunya l'any 2012 al delta de l'Ebre. 

Hores d'ara, aquest crustaci de sorprenent coloració viu a tota la costa ibèrica mediterrània, al menys entre Múrcia i el delta del Llobregat, i a la costa atlàntica s'ha trobat al Guadalquivir i al Cantàbric. L'estiu passat es van detectar alguns exemplars a la desembocadura de la riera de Sant Climent, a Viladecans i, fa poques setmanes es va trobar una closca a la desembocadura del canal de la Bunyola, al Prat.

A Europa fa dècades que hi és. Originari de la costa atlàntica americana, des dels Estats Units al Brasil, és una espècie amb interès pesquer, donada la seva bona qualitat gastronòmica. És gran, adaptable i de creixement ràpid, per la qual cosa es tem el seu impacte sobre les espècies marines autòctones. 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 23 maig, 2025 - 10:30

Els Espais Naturals del Delta del Llobregat estrenen l’experiència gamificada i interactiva anomenada Peripècia adreçada al públic familiar

Es tracta d'un joc ideat per la cooperativa pratenca Domingo Recreativos que...

dimecres, 14 maig, 2025 - 16:00

La Diputació de Barcelona i l'AMB uneixen esforços per fomentar el turisme sostenible al Delta del Llobregat

El projecte està dotat amb 2 milions d’euros de fons europeus Next Generation...

divendres, 11 abril, 2025 - 12:45

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...