Esteu aquí

Gestió emocional en l'acció voluntària

Objectius

  • Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
  • Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant i les diferents situacions que es donen en el dia a dia.
  • Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
  • Identificar les causes de l’estrès negatiu.
  • Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
  • Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.

Continguts

  • Neurocomunicació. Com funciona el cervell en relació a l’atenció de les persones.
  • Les barreres en la comunicació. La percepció.
  • Les bases de la comunicació interpersonal.
  • Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial.
  • Com adaptar el missatge a l’interlocutor.
  • Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
  • L’estrès. Com activar la calma.
  • La intel·ligència emocional. Al que mai podran fer el robots.
  • L’origen dels conflictes. Per què existeixen?
  • El conflicte com una oportunitat.
  • Les habilitats clau: L’assertivitat, l’empatia, la compassió.
  • El dol i les seves fases.

Metodologia: Es realitzaran tres sessions de dues hores on es treballaran de manera teòrico-pràctic cadascun dels continguts i on els participants podran fer les seves aportacions i compartir les seves experències.

Persones destinatàries: Persones voluntàries, responsables i membres d’associacions.

Docència: Laia Cortés. Assessora Pedagògica

  • Accessible

  • Streaming