Esteu aquí

De l’Amèrica Central a Catalunya, migracions i refugi

Curs per conèixer la realitat de les migraciones procedents de l'Amèrica Central, concretament de l'anomenat Triangle Nord de la regió: Honduras, El Salvador i Guatemala, que impartirà l'antropòloga Gabriela Poblet amb la col·laboració de l'Associació salvadoreña de Catalunya. 

Continguts:

-    La crisi dels refugiats al Triangle Nord d’Amèrica Central. Context actual: violència social, pandillas i organitzacions criminals, inseguretat i crisi social i política. 

-    Migracions de l’Amèrica Central als Estats Units i a Espanya.
La vida de dones i joves a les ciutats d’Hondures i El Salvador. Casos d’estudi i testimonis de persones migrants i sol•licitants d’asil. Migracions del col•lectius centreamericans a Catalunya i al Prat als últims anys. 

-    Trajectòries sociolaborals i xarxes de suport. Dones centreamericanes al servei domèstic i al treball de cura. De l’acollida a la integració social. Emancipació o reproducció de la  desigualtat? Reflexions al voltant de polítiques d’acollida, plena ciutadania i pertinença. 

  • Accessible

Cursos relacionats

Club de lectura: Llegim cròniques

Tipus: Altres
Quan: 02/10/2025
On: Centre Cívic Palmira Domènech

Inscripcions Obertes

Tomb pel barri

Tipus: Altres
Quan: Del 07/10/2025 al 11/11/2025
On: Centre Cívic Palmira Domènech

Club de lectura: Llegim ciència

Tipus: Altres
Quan: Del 07/10/2025 al 05/05/2025
On: Centre Cívic Palmira Domènech

Inscripcions Obertes

Entre lectures en castellà

Tipus: Altres
Quan: Del 08/10/2025 al 10/12/2025
On: Centre Cívic Palmira Domènech