Esteu aquí

Les malalties laborals de les dones invisibles: el cas de la síndrome del túnel carpià

Aquesta xerrada aborda les temàtiques de treball de cura, dones, migracions i salut, a través d'una malaltia invisible a la nostra societat: La síndrome del túnel carpià.

Els objectius amb aquesta xerrada són de sensibilització d'aquesta síndrome i altres malalties producte del treball de la llar i de la cura, com visibilitzar una realitat que genera discriminació.

També es vol donar a conèixer els símptomes i l'afectació, com les formes de prevenció i rehabilitació

Des de la perspectiva intersectorial (de gènere, migracions, origen i classe social al voltant d’aquesta problemàtica en la salut de les dones, en un context de desigualtat global)

Es veu necessari que aquestes malalties impliquen uns drets laborals, especialment per a les treballadores de la llar i del sector de la cura.  

Ponents: La Gabriela Poblet (antropòloga, especialitzada en migracions i treball de la llar) i la Marta San José (estudiant avançada de medicina).
 

  • Accessible

Activitats relacionades

Intel·ligència artificial: de Terminator a ChatGPT...

Tipus: Conferència Xerrada
Quan: 17/02/2026 - 18:30 h
On: Centre Cívic Jardins de la Pau

Acompanyament emocional: la base d’una autoestima...

Tipus: Conferència Xerrada
Quan: Del 19/02/2026 al 19/02/2026
On: Virtual a través de ZOOM