Esteu aquí

Cinefòrum: "Escuela en tránsito"

Veniu a la projecció del documental "Escuela en tránsito", que inclourà un debat amb els creadors de l'exposició "Porta oberta, frontera tancada", de l'organització Open Cultural Center. L'exposició es podrà visitar del 13 de maig al 16 de juny al Centre Cívic Sant Jordi Ribera Baixa.

Els alumnes de l'escola Pepa Colomer treballen la qüestió dels refugiats a través d'activitats diverses durant el mes de maig. Alhora, al Centre Cívic Sant Jordi Ribera Baixa hi haurà l'exposició sobre els camps de refugiats que, entre altres coses, explica el punt de vista dels infants que hi habiten i que tindrà una part viva on s'hi aniran afegint una part dels treballs dels alumnes del Pepa Colomer. Com a part d'aquesta acció entre els dos centres, hi haurà dues activitats complementàries: aquest cinefòrum i una jornada de portes obertes a l'escola (divendres 17 de maig de 9 a 17 h) en què podreu veure els treballs dels alumnes.

Aquesta proposta neix a partir de l'associació "Hi little!", vinculada a l'Open Cultural Center i a Open Arms, a través de campanyes solidàries amb la situació dels refugiats i la conscienciació sobre aquesta realitat. En aquest context, va sorgir la iniciativa de realitzar activitats al Pepa Colomer i generar una exposició a la nostra ciutat per tal d'arribar a la ciutadania.

 

Sobre el documental "Escuela en tránsito"

Fatima, Hassen, Delsher, Deliar, Sahad, Mohamad Nour, Yusef, Roshin, Riham, Lin… són els noms propis que posen cara, mirada i anhel als gairebé 50 milions de nenes i nens que han travessat fronteres o s'han hagut de desplaçar a la força, segons les xifres d'UNICEF. A banda de tots els patiments que pateixen, els menors en trànsit perden el cicle d'escolaritat: amb prou feines saben escriure, no tenen accés a la lectura i han perdut els hàbits escolars bàsics. El documental proposa a les nenes i nens d'origen siri del campament de cherso (nord de Tesalònica, Grècia) una activitat artística: la realització d'un curtmetratge d'animació, a través del qual expressaran les seves preocupacions i els seus desitjos respecte l'escola que no tenen i els agradaria tenir.

 

 

  • Accessible