El Prat, contra la pobresa energètica

Immaculada Llopis Climent

Novembre 2016

Al ple municipal del passat mes de setembre el nostre grup municipal va presentar una moció per lluitar contra la pobresa energètica, que fou aprovada per unanimitat. L’objectiu és que l’Ajuntament sancioni aquelles companyies subministradores que efectuïn talls de llum a persones que es troben en situació de vulnerabilitat, amb multes que poden anar dels 10.000 € fi ns als 100.000 €, tal i com ja s’estan plantejant algunes ciutats del nostre país. No és pas una proposta amb ànim recaptatori, sinó que pretén ser una eina de dissuasió per a aquelles companyies que es plantegin tallar la llum a aquelles famílies que pitjor s’ho passen. Es tracta de posar els més vulnerables com la nostra primera prioritat, aprofi tant tot el potencial de la llei 23/2015 de mesures contra la pobresa energètica del Parlament de Catalunya, que el govern espanyol va portar al Tribunal Constitucional.

D’altra banda, el ple municipal de setembre va aprovar el Pla Especial de l’Artesà amb els únics vots favorables de l’equip de govern. Nosaltres vam ser coherents amb la nostra posició històrica i votàrem en contra d’un projecte que pretén acabar amb l’element històric i patrimonial més important de la nostra ciutat, com és el Teatre de l’Artesà.

Immaculada Llopis Climent

Més opinió Novembre 2016