Esteu aquí

Ens protegim ara per defensar el demà

Tags: #opinió

Novembre 2020

Responsabilitat. Distància. Higiene. No ens cansarem de recordar que aquests són els tres petits gestos amb què cadascun i cadascuna de nosaltres podem posar el nostre gra de sorra davant del repte més urgent que encara la nostra ciutat, el país i el planeta sencer: vèncer la COVID. Amb l’ajuda de la ciència, ho acabarem fent. Però aquesta victòria trigarà a arribar.

Ara mateix estem davant de la segona onada que molts i moltes epidemiòlogues preveien. No per esperada, la segona onada, i els seus efectes socials i econòmics, és menys dura. Per això, el nostre principal objectiu ara mateix ha de ser el de reduir al màxim possible l’impacte de la pandèmia. Des de l’Ajuntament, seguirem fent costat al sistema sanitari i vetllant pel compliment de les normes de seguretat sanitària, adaptant els espais i les activitats municipals. I seguirem acompanyant les persones més afectades per aquesta crisi. Per exemple, el comerç i la restauració locals, tan colpejats ara mateix. I també les persones que estan patint psicològicament en aquest context. És natural no estar bé emocionalment, i per això hem desplegat una campanya per donar eines per cuidar no només la nostra salut física, sinó també la psíquica. En definitiva, al Prat ens hem cuidat i cal que ens seguim cuidant. Per poder seguir defensant i construint la ciutat del futur que volem.

Una ciutat del futur que ha d’incloure les lliçons i els aprenentatges d’aquesta crisi. Per això, hem revisat el Pla d’Actuació Municipal. La crisi i el confinament han posat de relleu a tot el món la importància de disposar d’uns espais urbans amables i on les persones tinguin prioritat. També la urgència de posar les cures al centre en societats cada cop més envellides. El PAM ja recull aquests i altres aprenentatges de la crisi.

La construcció del Prat del futur, però, és un projecte compartit i col·lectiu. Per això, no només es tracta de revisar el PAM. També us volem escoltar. Volem saber quines propostes feu per millorar la nostra ciutat del demà. I per això, malgrat el context sanitari, o precisament ara més que mai, impulsem la segona edició dels pressupostos participatius. Cuidem-nos ara, per construir la ciutat del demà!

Lluís Mijoler
L'alcalde